MSM- karens?

Tillis

Trådstartare
Jag har alltid hört att MSM inte är dopingklassat och att det inte är ngn karens på det.
Nu har dock en kompis köpt MSM på djursjukhuset till sina hundar, och på denna burk står att det är 14 dagars karens för tävling både vad det gäller hundar och hästar :confused:.
Vad gäller egentligen?

Det beror nog på hur man ser på saken. Om man verkligen kunde säga att MSM hade inflammationsdämpande egenskaper skulle följande gälla "Preparat med inflammationshämmande egenskaper (t ex DMSO), minst 14 dygn" men eftersom så inte är fallet gäller nog 96 tim för invärtes naturläkemedel.
PL

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: tara
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka