FUNNY

Trådstartare
är det någon som har erfarenhet av detta ?
Har en kuse på 28 år och som av förklarliga skäl (:-) är lite stel ibland, funderade på att ge honom MSM som vi har köpt till oss själva men inte kan äta pga smaken....

Ger mina 2 hästar 1 msk MSM per dag, har gjort detta sedan februari och hästarna är pigga och friska. Började ge maa att de har exem, den ena hade också luftvägsproblem.
Tycker gott att du kan prova, speciellt om man ger hösilage så får hästen inte tillräckligt med svavel.

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 195
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
705
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S