Msn kontakters namn

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare swing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 143
S

swing

Altså jag har flera kompisar som byter visningsnamn på man hela tiden, min kompis linda heter tex "Linda - the one and only" idag och igår hetter hon "VÄRLDENS FEST" men så fort hon går offline står hon som "älskar min rikard" vilket hon hette för ett år sedan när dom fortfarande var ihop...

Varför är det så? Borde inte dagens namn stanna var på offline med?

Sv: Msn kontakters namn

Det verkade ju helskumt. Alla mina kontakter behåller det de senast hade som signatur när de loggar ut...

skumt... det enda jag kan komma på är att det är beroende på datorn?
För när man loggar in på olika datorer (eller över webben) så byts det ju tilld et namnet man sista använde på den platsen, om jag minns rätt...
Kan det ha något med det att göra på något sätt?

Hur får man ordning på det? Tycker det är sjuk störande..

beror på, loggar jag in på uni/hos föräldrarna på messenger (inte msn live) står senaste namn jag hade när jag sist använde messenger (alltså inte live - där står det alltid det det ska stå).

Samma om jag går online på webmessenger så har jag samma namn som senast.

Det förklarar iof inte varför det står det gammla namnet när hon går offline ...

fast jag loggar alltid in på min dator? nån gång om året hos någon kompis kanske..

fastd et var ju din kompi det handlade om eller? alltså det är personen io fråga som byter dator varns namn som ändras... fast tycker frotfarande fenomenet är lite konstigt..

Det kanske kan bero på vilken verision man har på msn? (gissar vilt)

Jag vet att när live kom in i bilden så hade jag det aldrig på min dator till en början (förrän man var tvungen)
Namnet jag hade på min dator kom Alltid upp, även när jag satt hos någon kompis (med den nyare verisionen).

Man kan ju annars lägga till eget namn på folk. Brukar jag göra om det är många som heter samma för jag inte ska ta fel på dem när jag läser fort. Har hänt och vart lite pinsamt :angel:

Gjorde oxå det ett tag men mina kompisar brukar ha massa info i namnet text " linda festen börjar klockan 8" har man då bytt namn på henne missar man det där med festen kl 8 och blir lagom dumförklarad när man frågar när festen börjar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka