Mud socks?

Anna-KarinO

Trådstartare
Någon som testat? Funderar på att testa det på min som går i ganska blöt hage.. Vore intressant och se om de håller helt tätt eller om det trycks upp lera mellan benet och skyddet?

Finns väll flera sorter/typer tror jag?

Jag har stått i stall med en som hade en typ av skydd för benen som jag tror borde gå under den klassificeringen. Neopren. Googlar man mud socks får man upp modeler som är mkt snarlika.
Hjälpte inte då det läckte in nertill och i knäppningen plus att hästen (som iofs var mkt skavkänslig) fick skav av dem rätt fort. Var dessutom rätt störsamt med lerdränkta skydd som skulle av och på.
Jag oroade mig rätt mkt för att det mest skulle bli som ett våtvarmt omslag...

Finns väll flera sorter/typer tror jag?

Jag har stått i stall med en som hade en typ av skydd för benen som jag tror borde gå under den klassificeringen. Neopren. Googlar man mud socks får man upp modeler som är mkt snarlika.
Hjälpte inte då det läckte in nertill och i knäppningen plus att hästen (som iofs var mkt skavkänslig) fick skav av dem rätt fort. Var dessutom rätt störsamt med lerdränkta skydd som skulle av och på.
Jag oroade mig rätt mkt för att det mest skulle bli som ett våtvarmt omslag...

Ja, de är sådana neopren (S**res) som jag kollat på.. Men då va det lite som jag trodde att de hjälper inte helt utan kanske bara tar bort det värsta..

Detta är off topic, men varför acceptera att hästen går i ett lerhål?

För att återgå till ämnet har jag något liknande från Equilibrium, de håller väta ute ganska bra, men inte underifrån så att säga.

Detta är off topic, men varför acceptera att hästen går i ett lerhål?

För att återgå till ämnet har jag något liknande från Equilibrium, de håller väta ute ganska bra, men inte underifrån så att säga.
För att svårt att hitta en gräshage här där jag bor som inte är lerig vid ingången. Alternativet är att ha på grus men efter att ha sett hur tråkigt min häst tycker att det är så måste jag säga att jag (och hästen så klart) föredrar lera. Sen har det varit väldiga regnskurar här sistone så även bra marker är dyngblöta..
Så de skyddar lite i alla fall? Kanske värt att testa ändå..

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
552
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Senast: Capybara
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
499
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka