Meibla

Trådstartare
Nån här som har erfarenhet av den rasen? Mina föräldrar ska köpa en mudi valp i vår och jag skulle vilja veta lite mer om den rasen. Kollade lite på rasklubbens sida, men hittade inte så mkt där. Nåt speciellt man ska tänka på? mm

Sv: Mudi

Jättetrevlig ras , dock väldigt hoppig och skuttig , aktiv , smidig och snabb i vändningarna.
Passar väldigt bra som agilityhund. Lättskött päls och för det mesta trevligt temperament.
Den jag känner vaktar dock mycket men han är världens goaste annars. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 386
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 416
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 157
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka