Isse - Lady & Lucky

Trådstartare
Hej!

Jag har en ganska ny D-ponny som jag har haft sedan början av Augusti. Hon har tidigare haft en del problem med mugg. Hon kommer från Skåne.
Så nu undrar jag om det är något särskilt jag borde göra i förebyggande syfte? Mer än att hålla så fritt från lera som möjligt samt hålla benen rena och så torra som det går framåt hösten.
 
Hej!

Jag har en ganska ny D-ponny som jag har haft sedan början av Augusti. Hon har tidigare haft en del problem med mugg. Hon kommer från Skåne.
Så nu undrar jag om det är något särskilt jag borde göra i förebyggande syfte? Mer än att hålla så fritt från lera som möjligt samt hålla benen rena och så torra som det går framåt hösten.
Se till att ha en ordentlig uträknad foderstat med mikromineraler mm så alla behov är fyllda och i balans.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni hästens ben och hovar nu när det är så lerigt i hagarna? Vi har uteboxar med stallgång klädd med vindnät och...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: Lilla vän
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 151
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp