Muggar och koppar

toughcookie

Trådstartare
Nu ska jag för första gången få ha ett fräscht och nyrenoverat kök och tänkte då byta ut det mesta av porslinet för att få det lite enhetligt.

Först på listan står te och kaffemuggarna, har säkert 38 olika modeller o skåpet men nu ska de BORT!

Så nu vill jag gärna ha inspiration på snygga muggar som är goda att dricka ur, ett stort plus är givetvis om de finns i olika (iallafall 2) storlekar då jag och maken har lite olika dryckesvanor.

Alla prisklasser är välkomna som inspiration även om budgeten ine är gigantisk!

Sv: Muggar och koppar

Indiska har vi några underbara stora muggar ifrån,
med nåt stort mönster på (rött å grönt, vita muggar)
som funkar för storkaffedrickaren till sambo och för mig när jag
dricker te eller varm choklad.
Jag tycker de är för stora att dricka kaffe ur, men han tycker det är perfekt :)

Jag ska följa din tråd då vi också behöver uppdatera porslinet lite,
främst i form av mindre kaffemuggar tror jag :)
Vi har också en miljon (känns det som) olika sorter,
allt från lite antikt loppis,ärvegods, reklammuggar o annat :)

Hemma har vi Höganäs i färgen Aqua, jag har 4 temuggar och maken har 6 eller 8 kaffemuggar.

Perfekt vardagsporslin tycker jag - går utmärkt i diskmaskinen.

När jag vill vara romantisk plockar jag fram mina temuggar ur Hagtornsserien (finns inte längre, köpt på antikaffär), eller mina konsthantverksmuggar.

Indiska hade jag ju helt förträngt i inredningssammanhang. Jag har ett par gigantiska tekoppar därifrån som jag älskar men de är lite FÖR stora till vardags men perfekta om man tex sitter och pluggar. Måste kolla nästa gång jag är i Täby.

2 1/2 män på tv så har de så härliga randiga koppar som jag är dökär i.

Höganäs har jag funderat på, finns de i flerfärgat eller är det enfärgat som gäller? Iofs kan man ju blanda färger, jag hade tänkt hänga dem utanpå eller under något skåp.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka