• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mirage_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 916
M

mirage_

Såg en grej på Granngården för ett tag sedan, som jag inte minns vad det kallades.
Det var ungefär som en munkorg man fäster vid grimman så att t ex fånghästar inte ska kunna äta gräs, men ändå gå i hagen. Nån som vet vad jag menar?
Funkar det? Jag ska ev ha hästar hemma i sommar, varav den ena har lätt för att få fång. Kan man använda en sådan på honom?

Sv: "Munkorg"

Har en ponny som fick fång för 7 dagar sedan, pratade med veterinären om dessa gräsmasker.Hon tyckte gott jag kunde testa detta på min ponny efter han tillfrisknat igen.
Så jag ska absolut prova detta och inväntar min vilken dag som.Hellre det än att han ska behöva gå ensam hela sommaren.

Om det funnits ett så här stort och bra utbud på munkorgar för några år sen hade kanske en underbar och älskad liten ponny ha levat idag...

Tycker ABSOLUT att det är värt att testa detta för att hästen ska få ett drägligt liv på sommaren också :) . En del säger att hästen bara blir ledsen av att se och lukta på gräset men inte äta/äta väldigt lite. Men om hästen får gå ensam i en torr paddock hela sommaren kan man nästan räkna med stereotypt beteende efter ett tag.

den munkorg som är på hööks där får ju hästen i sig minimalt med gräs men har endå full skå med att försöka så uttråkad tror jag inte den blir=)

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 289
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 740
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 732
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka