Murphys kök: BBQsås

Murphy

Trådstartare
Da Mörph har upptäckt BBQsås efter 40 år. Har som av en händelse fått härligheten som sideorder till steak och på burgare från bastarderna. Har köpt hem en rackare från Johnny's (pga helgad senap), men den är för klen. För lite fjong i såsen.
Rökigt, med fjong. Så ska det vara i sommar. Vill alltså ha barbecuesås att äta på tallrik till färdiglagad mat, inte något att glaza och marinera med under tillagning. Pga etablerad hipstergrillartrend är utbudet övermäktigt i butik, so hit me!



...och nej, inte recept. Halvfabrikat är livet idag pga... livet. :down:
 
Mycket god

75033231-6243-4B2D-97C6-FA7F6003B927.jpeg
 
Jag skulle säga att ingen av dom är stark men alla är smakrika.
Då riskerar det ju att bli surt med fjongen... :cautious:
Lite domnat och svettigt ska det allt bli när en spisar krubb.
Meneh... det är ju inget som hindrar att ha en massa olika i skafferiet ändå. En god sås är en god sås, som en säger. Även om den är mild. Smakrik. Rökig. ...eller mittemellan.
 
Då riskerar det ju att bli surt med fjongen... :cautious:
Lite domnat och svettigt ska det allt bli när en spisar krubb.
Meneh... det är ju inget som hindrar att ha en massa olika i skafferiet ändå. En god sås är en god sås, som en säger. Även om den är mild. Smakrik. Rökig. ...eller mittemellan.
Du kan ju röra ner lite sambal oelek. Hettan är lättare att fixa än att pruta på BBQ-smaken.
 
Då riskerar det ju att bli surt med fjongen... :cautious:
Lite domnat och svettigt ska det allt bli när en spisar krubb.
Meneh... det är ju inget som hindrar att ha en massa olika i skafferiet ändå. En god sås är en god sås, som en säger. Även om den är mild. Smakrik. Rökig. ...eller mittemellan.
Skörda en chili och skiva ner så löser sig hettan. Eller blir olidlig i avdomnat svettigt ätande :)

Gillar också sweet baby rays från ”vanliga” butiken, springer du in i en delikatess finns lite andra bra alternativ.

Stubbs är en annan favorit. Liksom Garlic Farm.
 
Skörda en chili och skiva ner så löser sig hettan. Eller blir olidlig i avdomnat svettigt ätande :)

Gillar också sweet baby rays från ”vanliga” butiken, springer du in i en delikatess finns lite andra bra alternativ.

Stubbs är en annan favorit. Liksom Garlic Farm.
Lite som Farbror Melker saltar... Taget!

Har fan en deli på hörnet. Hemslaktat och grejer. Kanske också kränger sås?

Stubbs.
Liksom hos Fawlty Tower är det att föredra framför tex... tja, O'Reilly?
 
SLUTSATS:
jag kommer ha väldigt mycket sås hemma. The Significant Other får gilla läget.
har haft en liknande räd med senap tidigare. de hade också tillhörande specifika skedar.

the SO menar att om Obama äter dijon - då duger det här med. behövs inte annat.

oklart hur relationen är till BBQsås.
 
Vi kör också Rays. Jag vill inte ha så starkt och kör Honey Barbeque. Den kan du nog hoppa. Sambo vill ha mer spicy och rökigt. Han blandar gärna i lite chili i Hickory Brown Shugar. Kan ibland ta Sweet and Spicy som är starkare.
Har för mig att han har någon BBQ-sås med Smoked Hickory från Santa Maria som är mer Spicy än Rays.
De är starkare än Johnnys BBQ Orginal. Den är klen nog att jag inte alls tycker den är stark.
 
Da Mörph har upptäckt BBQsås efter 40 år. Har som av en händelse fått härligheten som sideorder till steak och på burgare från bastarderna. Har köpt hem en rackare från Johnny's (pga helgad senap), men den är för klen. För lite fjong i såsen.
Rökigt, med fjong. Så ska det vara i sommar. Vill alltså ha barbecuesås att äta på tallrik till färdiglagad mat, inte något att glaza och marinera med under tillagning. Pga etablerad hipstergrillartrend är utbudet övermäktigt i butik, so hit me!



...och nej, inte recept. Halvfabrikat är livet idag pga... livet. :down:
Om du vill ha fjong, kan jag starkt rekommendera denna!
 

Bifogade filer

  • D12096A9-FD10-4D80-8B04-A59339415474.png
    D12096A9-FD10-4D80-8B04-A59339415474.png
    249,3 KB · Visningar: 39
Da Mörph har upptäckt BBQsås efter 40 år. Har som av en händelse fått härligheten som sideorder till steak och på burgare från bastarderna. Har köpt hem en rackare från Johnny's (pga helgad senap), men den är för klen. För lite fjong i såsen.
Rökigt, med fjong. Så ska det vara i sommar. Vill alltså ha barbecuesås att äta på tallrik till färdiglagad mat, inte något att glaza och marinera med under tillagning. Pga etablerad hipstergrillartrend är utbudet övermäktigt i butik, so hit me!



...och nej, inte recept. Halvfabrikat är livet idag pga... livet. :down:


Inte så billlig men djäklar vilket fjong det är på denna, rökig och het med äkta chipotlechili :d går t.ex. att köpa från grilltaltet.se


Har testat den en gång kommer garanterat att köpas igen.

183929125-origpic-57e12a-600x520.jpg
 
Då riskerar det ju att bli surt med fjongen... :cautious:
Lite domnat och svettigt ska det allt bli när en spisar krubb.
Meneh... det är ju inget som hindrar att ha en massa olika i skafferiet ändå. En god sås är en god sås, som en säger. Även om den är mild. Smakrik. Rökig. ...eller mittemellan.

Jack Daniels om du lyckas få tag på den, alla smaker jag testat är goda. Annars gillar jag Stubbs, den är bra. Sweet Baby Ray's är för mjäkig i mina ögon (smaklökar).

Edit: Annars röstar jag på att blanda i hot sauce eller valfri chili i en i övrigt god sås. Det kräver ju inte så mycket ansträngning :)
 
Vi kör också Rays. Jag vill inte ha så starkt och kör Honey Barbeque. Den kan du nog hoppa. Sambo vill ha mer spicy och rökigt. Han blandar gärna i lite chili i Hickory Brown Shugar. Kan ibland ta Sweet and Spicy som är starkare.
Har för mig att han har någon BBQ-sås med Smoked Hickory från Santa Maria som är mer Spicy än Rays.
De är starkare än Johnnys BBQ Orginal. Den är klen nog att jag inte alls tycker den är stark.
Har tjackat Hickory Brown Sugar och Santa Marias Smoked Hickory. Meget najs!
Hade the Significant Other på högst ofrivillig blindprovning, och det sades om Ray's HBS att "det här smakar lite som ketchup i botten... :cautious: ". Och med det refererat till att jag för 3-4 år sedan hade motsvarande race med ketchupar och chilisauces. Misstanken var alltså hög om att u.t. kukat ur och blandat den själv. :p

Mycket nöjd med djup och litet sting på Smoked Hickory, och efter att ha fått ketchupkonnotationen på HBS så älskar jag den som en önskad långväga gäst! Ketchup är livet osv...

Jack Daniels om du lyckas få tag på den, alla smaker jag testat är goda. Annars gillar jag Stubbs, den är bra. Sweet Baby Ray's är för mjäkig i mina ögon (smaklökar).

Edit: Annars röstar jag på att blanda i hot sauce eller valfri chili i en i övrigt god sås. Det kräver ju inte så mycket ansträngning :)
Jack D... kanske nån som är nere på SRF kan köpa ut? Borde ju finnas där menar jag... även metalheads måste ju äta.
Håller ögon efter den och Stubbs!
Körde annars på plan B innan jag rajdade butik: blandade Johnny's med srirachasås i brist på annat.
Men blev lite trigger happy och ration blev "lite" off - resulterade enbart i en ngt rökig tuppsås... Men bra fjong though!:up:
 
Gillar ingenting med rökaromer.
Alla rökaromer kommer i stort från samma ställe, då få rökaromer är godkända,
Har jobbat för mycket med att ta fram kryddor och såser.
Är mer för rena fruktiga smaker, balanserad hetta och inte så mycket socker och vitlök .
 
Gillar ingenting med rökaromer.
Alla rökaromer kommer i stort från samma ställe, då få rökaromer är godkända,
Har jobbat för mycket med att ta fram kryddor och såser.
Är mer för rena fruktiga smaker, balanserad hetta och inte så mycket socker och vitlök .
Jobbat med som i professionell yrkesutövning..?
Sjukt spännande isåfall med en insider... Finns det några Do's & Dont's?
Kan tänka mig att det finns en del... då ju kryddor finns till för att också dölja oegentligheter.

Det perversa i att krydda upp och värma ett skämt vin tex... ;)
(ref: Torka aldrig tårar utan handskar)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp