"Musikalisk förlamning"

För min del stämmer nog undersökningen rätt bra, när jag lyssnar på radio (ganska ofta p3) så hör jag ju nya låtar men på min spellista är det bara låtat jag lyssnat på som ”ung” (är 28,5 idag)! Jag lyssnar sällan på, för mig, nya/okända artister på tex spotify. Men min pappa är hobbymusiker, närmre 60 och han berättar ständigt om nya artister han hittat när han klickat sig runt på spotify! Så det stämmer inte för alla :)
 
Jag tror att det stämmer. Visst lyssnar jag på lite nya artister men nya genrer... nja... inte direkt. Återkommer oftast till mina favoriter.
 
Jag lyssnar ganska lite på musik sådär aktivt valt, men när det görs ska det vara album. En timme av kontinuerligt genomtänkt sammanhang i musik kan vara en njutning. Inte nåt hattande av låtar från olika artister.

Upplever att jag alltid lyssnat på liknande musik, men hyfsat brett, så förlamningen finns säkert där.

Har provat diverse tjänster i mobilen och dator men förstår inte alls finessen och mitt intresse för respektive tjänst håller i sig i runt en dag. Spotify helt onödigt. CD-skiva rulez.

Förmodligen en av de sista som köper skivor för all lyssning.
 
Jag är nog tvärtom. Var EXTREMT smalspårig fram tills jag fyllde 25. Då plötsligt insåg jag att det fanns oerhört mycket bra musik som jag missat ("för jag gillar ju bara detta").

Har alltid haft stort musikintresse så det stör mig ganska mycket att jag inte fattade det förrän då. Nu lyssnar jag på allt utom dansband, jazz och riktigt hård hårdrock.
 
När jag var 16 upptäckte jag Linkin Park och älskade dom från första stund :love: Än idag är det mitt favoritband. I mitt yngre argare jag lyssnare jag på det skränigaste man kunde hitta tills morsan stängde av huvudströmbrytaren. Tänk om man hade haft spotify då:p
Nu lyssnar jag enligt humör. Rap, pop och metal är återkommande gengrer.
 
Ja, med dagens teknik kan man ju så lätt söka sig vidare. Jag lyssnade en del på Sabaton och hittade en cover de gjort på en låt av Amon Amarth, en grupp jag alls inte kände till. Letade upp dem på youtube och det var ju riktigt bra (Originalet var bättre än covern). Perfekt musik i lurarna på gymmet...

Amon Amarth är ju en gammal klassiker ;)
 
Jag är nog lite smalspårig numera. Jag lyssnar ju såklart på ny musik med och gillar det - men det är svårt att hitta musik som ger mig samma känsla som den gjorde när man var tonåring liksom. De låtarna slår an i mig på ett helt annat sätt än nya, hur bra de nya än är typ.
 
När jag var 16 upptäckte jag Linkin Park och älskade dom från första stund :love: Än idag är det mitt favoritband. I mitt yngre argare jag lyssnare jag på det skränigaste man kunde hitta tills morsan stängde av huvudströmbrytaren. Tänk om man hade haft spotify då:p
Nu lyssnar jag enligt humör. Rap, pop och metal är återkommande gengrer.
Hahaha. Innovativ moder :rofl:

Korridorgrannen mitt emot när jag pluggade brukade lyssna på sånt vi andra kallade för tågkrocksmusik. :D
 
Jag lyssnar mest på samma musiker men det de gör nu. Har alltid föredragit småband och många av de som hade band när jag var tonåring spelar fortfarande men i andra konstellationer. De kör inte samma musik som då (t ex Thåström och Stefan Sundström) utan utvecklas åt intressanta håll.
Vissa som Winnerbäck som vi lyssnat på sen långt innan han slog igenom lyssnar jag fortfarande på medan andra som Kent blev tråkiga när de blev stora.
 
Amon Amarth är ju en gammal klassiker ;)

Jo, men jag ligger ju X år efter alla andra när det gäller metal (Även om jag just nu lyssnar mycket på Hulkoff). Det blir f.ö extra kul när jag söker mig bakåt till alla grupper som "tuffa grabbarna" lyssnade på i högstadiet. Venom är ju rena dansbandet när man en gång hört Behemoth...

(Nej. Ni får ingen länk för Behemoth är klart extrema och ger mig alltid en olustig känsla. Om Ghost lajvar satanister så ÄR Behemoth satanister...)...
 
Jo, men jag ligger ju X år efter alla andra när det gäller metal (Även om jag just nu lyssnar mycket på Hulkoff). Det blir f.ö extra kul när jag söker mig bakåt till alla grupper som "tuffa grabbarna" lyssnade på i högstadiet. Venom är ju rena dansbandet när man en gång hört Behemoth...

(Nej. Ni får ingen länk för Behemoth är klart extrema och ger mig alltid en olustig känsla. Om Ghost lajvar satanister så ÄR Behemoth satanister...)...
Nu är det inte direkt ett av mina favoritband men SÅ extrema tycker jag inte de är. De är ju inte Burzum direkt (apropå satanister och sånt)
 
Ja, med dagens teknik kan man ju så lätt söka sig vidare. Jag lyssnade en del på Sabaton och hittade en cover de gjort på en låt av Amon Amarth, en grupp jag alls inte kände till. Letade upp dem på youtube och det var ju riktigt bra (Originalet var bättre än covern). Perfekt musik i lurarna på gymmet...

Amon Amarth :love: Det var länge sedan! Och Wacken var många år sedan med. Måste ta mig dit nästa år!
 
Jag tror jag hann med att uppskatta de flesta genrer innan jag blev för gammal ;) har naturligtvis favoritartister sen barnsben men lyssnar gärna på nytt, 33 år ung :D
 
Jag är musikaliskt komatös. Jag är extrem rutinmässig nät det gäller musik.
Visst, det händer att jag nya artister, Men även då kan det vara så att jag bara lyssnar på 1-3sånger. Jag går liksom sällan vidare och lyssnar på annat de gjort.

Jag kan till och med tycka det är jobbigt om någon favorit släpper en ny platta eftersom jag har svårt att lyssna in mig på nya saker.

Mitt ex var väldigt bra för mitt musiklyssnande, han brukade fylla på min mp3spelare på nätterna så att jag fick ny musik, annars kan jag lätt lyssna på samma skivor om och om igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp