Musikspelare för små barn

Positron

Trådstartare
När jag var liten hade jag en bandspelare för att lyssna på musik och sagor. Vad finns det för lösningar för små barn där man kan använda sig av spotify/mp3?

Det bästa är om det är en pryl som barnet själv kan manövrera men att föräldrarna begränsar (surfplatta är inte aktuellt).
Jag hittade en smart pryl från ett märke som heter Jooki som man kan programmera 5 olika "kanaler" så att det ligger en specifik spellista/saga/låt på varje kanal och sedan väljer barnet vilken kanal genom att sätta olika figurer på den här prylen (oj vad svårt det var att förklara på ett bra sätt :p). Den kan kopplas till Spotify och kan spela både uppkopplat till Wifi men också offline. Men så kostar den 2000, jag kanske är snål men det känns som mycket pengar på en pryl till en treåring så jag vill få ett hum om vilka alternativ som finns:)
 
Kanske inte vad du söker men här får dottern ibland använda våra gamla mobiler (just nu min förr-förra med spräckt skärm och superdåligt batteri) och då har allt avinstallerats från den förutom appar som hon får använda.
 
Kanske inte vad du söker men här får dottern ibland använda våra gamla mobiler (just nu min förr-förra med spräckt skärm och superdåligt batteri) och då har allt avinstallerats från den förutom appar som hon får använda.
Ja det är ju en variant men jag skulle vilja ha en skärmfri lösning!
 
När jag var liten hade jag en bandspelare för att lyssna på musik och sagor. Vad finns det för lösningar för små barn där man kan använda sig av spotify/mp3?

Det bästa är om det är en pryl som barnet själv kan manövrera men att föräldrarna begränsar (surfplatta är inte aktuellt).
Jag hittade en smart pryl från ett märke som heter Jooki som man kan programmera 5 olika "kanaler" så att det ligger en specifik spellista/saga/låt på varje kanal och sedan väljer barnet vilken kanal genom att sätta olika figurer på den här prylen (oj vad svårt det var att förklara på ett bra sätt :p). Den kan kopplas till Spotify och kan spela både uppkopplat till Wifi men också offline. Men så kostar den 2000, jag kanske är snål men det känns som mycket pengar på en pryl till en treåring så jag vill få ett hum om vilka alternativ som finns:)
Vi har kört på liten CD-spelare och begagnade CD skivor. Går väldigt väldigt bra. Mycket lätthanterligt och så förser den med batteriradio också i händelse av diverse katastrof (man ska ju ha en hemma ändå).

När det är speciella program så söker jag ut dem på podcast på mobilen/paddan och sätter i hans lurar och sätter/satte igång det åt honom. Eller gjorde, nu kan han själv. Det händer i bilen och är ju ingen risk att mobilen/paddan försvinner då. (Men har inte heller varit direkt restriktiva med mobiler och paddor utan har en extra i familjen som han får använda. Men som är vår, inte hans.)

Om du tycker att det är alldeles för gammalt och mögligt så är det väl bara att köra på en gammal ipod. De har ingen skärm och spelar upp det du sätter i dem. De nya har ju en touch screen för att välja och det fick ju inte finnas. https://www.google.se/search?q=ipod.....69i57j0l5.1028j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I vårmammortråden har det diskuteras om fasta tider redan för mycket små spädbarn, men då började jag fundera. Såsom jag har det i...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Hyacinth
·
Småbarn Ja, bokstaverat så att de små barnen inte ens ska behöva höra ordet "död". Så uttryckte sig en grannbekant till mig när jag och...
2
Svar
32
· Visningar
2 893
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp