muskel bristning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _hekla_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 020
H

_hekla_

;) :smirk: hej min häst har fått en muskel bristning i bakbenet är det någon som vet något smart tips som kan påskynda läkningen?? tacksam för svar :P :smirk:

Sv: muskel bristning

Massage och stetching, dock inte i det akuta skedet utan under läketiden. Leta upp en dipl massör som hjälper dig. Massera ej själv utan du låtit en massör visat.
Sen bör den delen av muskeln ej ansträngas, men beror också på hur stor bristningen är.

Sv: muskel bristning

Muskelbristningar läker ofta fort och bra. Det är viktigt att röra på hästen under läkningen för att det ska läka på rätt sätt. Men inte belasta så mycket att skadan blir värre. Om bristningen är lite större kan det behövas antiinflammatorisk medicin, har du pratat med någon veterinär? I så fall har du säkert också fått ett lämpligt rehab-schema att följa. Annars, skritta hästen så att det inte blir bindvävsärr i muskeln och lägg upp en plan för igångsättningen ihop med din massör. Muskelfibrerna nybildas på tre veckor, men HÄSTEN kan bli bra både fortare och mera långsamt, det beror på vilken muskel det är och hur mycket som är av.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 634
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 376
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V