Bukefalos 28 år!

Muskelryck i armen

lizan

Trådstartare
Moderator
Sedan igår har jag haft väldiga ryck i en muskel i vänster överarm, nära axeln. Eller väldiga och väldiga, men det rycker väldigt ofta, sen kan det vara lugnt en stund innan det börjar rycka igen. Som det kan bli i ögonlocket ni vet, men i armen istället.

Det är hemskt irriterande och jag skulle gärna få det att sluta. :arghh:

Någon som har några tips på hur tusan man får muskeln att sluta rycka?
 
Sv: Muskelryck i armen

På mig betyder sånt där att jag stressat för mycket. Så i mitt fall blir det: coola ner lite! ;)
 
Sv: Muskelryck i armen

Haha, jag har haft ett par fantastiskt fina dagar så för mig beror det inte på stress. :D

Inte den här gången i alla fall...
 
Sv: Muskelryck i armen

Så där har jag haft i vänsterarmen sen ca 15 år. Vet inte vad det beror på, men tycker att det avtagit betydligt sen jag började gå hos en naprapat regelbundet. Kanske är något med någon nerv?
 
Sv: Muskelryck i armen

Åh gudars orkar inte med det i 15 år! :eek: Eller har du slutat lägga märke till det?

Får väl våldgästa min sjukgymnastvän om det inte går över...
 
Sv: Muskelryck i armen

Jag har inte påbörjat några nya mediciner och att få dem huxflux sådär känns ju lite konstigt? Men ska kolla det jag äter.

Fast medicinerna som äts måste ätas. Men jag orkar inte med att ha muskelryck! Måste finnas något man kan göra när det rycker! Eller ska man låtsas att muskeln får träning? För det ser ju ut som det gör på reklamerna för såna där träningsmaskiner som fungerar med impulser där man kan sitta i soffan och ändå bygga muskler! :D
 
Sv: Muskelryck i armen

Ja jag har nog slutat tänkt på det helt enkelt :) Men det går lite i vågor, i vissa perioder är det flera gånger dagligen och sen kan det vara uppehåll i nån vecka innan det börjar igen. De första åren kändes det mer som elstötar, nu är det inte lika "hårt" utan mer som bara ryckningar.
 
Sv: Muskelryck i armen

Tycker att jag äter ganska så magnesiumrik kost, men kanske inte den senaste veckan eller så iofs... Idag har jag fått i mig massor, så i så fall borde det gå över inom kort! Får se till att få mig det närmaste också. :)
 
Sv: Muskelryck i armen

Min började rycka i deltan (också vänster) förra måndagen. Så fort jag satte mig still satt jag och tittade på den ryckande muskeln så den var grymt irriterande.

Men jag hade tid hos massören på onsdagen så han fick fixa det och sen dess har den inte hoppat mer :D
Jämrans synd att det är så svårt att massera sig själv!
 
Sv: Muskelryck i armen

Än idag har den inte ryckt... Så jag håller tummarna att det gått över av sig självt!!!
 
Sv: Muskelryck i armen

Jag fick sådant för nån vecka sedan. Då hade jag varit på ett bra bodypump-pass! Så förmodar att det berodde på att muskeln var helt slut så att det "krampade" eller nått bara. fortsatte till morgonen dagen efter någon gång men försvann sedan och har inte kommit tillbaka :)
 
Sv: Muskelryck i armen

Om det ändå vore så väl att min muskel ryckte pga det! :D
 
Sv: Muskelryck i armen

Vet inte om det kan hänga ihop, men innan jag bytte saltet hemma till Seltin så hade jag mycket sendrag. Har något att göra med balansen i cellerna att göra, kanske även kan påverka ryckningar? Om jag kör utan Seltin (dvs äter vanligt salt) typ en vecka eller nått så kan jag börja få sendrag igen.
 
Sv: Muskelryck i armen

Vad är det för skillnad på seltin och vanligt salt?




Nu började det rycka i vänster ögonlock istället för i armen.............
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 711
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp