Bukefalos 28 år!

Muskler vs Muskler

Inte för att vara den, men det är rätt vanligt att användare (framförallt i olika vikttrådar) säger att de inte vill väga över x kilo eller gå över BMI x, av en massa olika anledningar. Att ha ett intervall där man gärna vill hålla vikten är inte alls ovanligt, låt vara om man går efter kilon, BMI eller genom att snegla neråt vid dassbesök och om mushåret inte syns är det dags att göra något åt saken (kan det ha varit @mandalaki som hade den måttstocken?).

Lika lite som att användarna ovan skulle tro att de plötsligt blivit tjocka om de väger säg 65 kg istället för 65,1 kg, eller att BMI i sig är magiskt, tror jag att @Hero tror att kroppen slutar funka när han passerar en viss vikt (men t.ex. hans löpning kommer att påverkas om kilon läggs till och det är så vitt jag förstår en funktion han ogärna vill se påverkad).
 
Inte för att vara den, men det är rätt vanligt att användare (framförallt i olika vikttrådar) säger att de inte vill väga över x kilo eller gå över BMI x, av en massa olika anledningar. Att ha ett intervall där man gärna vill hålla vikten är inte alls ovanligt, låt vara om man går efter kilon, BMI eller genom att snegla neråt vid dassbesök och om mushåret inte syns är det dags att göra något åt saken (kan det ha varit @mandalaki som hade den måttstocken?).

Lika lite som att användarna ovan skulle tro att de plötsligt blivit tjocka om de väger säg 65 kg istället för 65,1 kg, eller att BMI i sig är magiskt, tror jag att @Hero tror att kroppen slutar funka när han passerar en viss vikt (men t.ex. hans löpning kommer att påverkas om kilon läggs till och det är så vitt jag förstår en funktion han ogärna vill se påverkad).

Precis, du är inne på rätt spår.
Jag tror att det är en lämplig vikt för min kropp. Har man för mkt så tror jag att det kan påverka negativt i löpning och cykling. Märkte ju redan i höstas att uppförsbackarna var tuffare med extra vikten.
Så ja för distanslöpning är det ju inte idealiskt att lägga på sig mkt muskler.

Sen tittar man på följande undersökning så vann ju brad pitt`s kropp ganska överlägset när kvinnorna fick rösta.
http://foxhoundstudio.com/blog/fitn...sique-—-what-girls-want-want-guys-want-to-be/

http://www.strengthfighter.com/2012/04/brad-pitt-in-fight-club.html
Brad Pitt vägde 68 kg i fight club till 180 cm, så han var smalare än vad jag är nu. Men hade väldigt låg procent body fat. Det tyder också på att för mkt muskler inte är nåt att sträva efter. Utan en hyffsat fit och muskulös kropp istället och det går ju ihop med vad jag själv strävar efter :). Så mer Brad Pitt´s kropp i Troy är väl nåt jag eftersträvar :)
8BdRBEb.gif
 
Kör du "chin up"? Alltså man hänger med raka armar i ett räcke och häver sig upp, med båda armarna är det inte så svårt men såg en kille som kunde hänga i en arm med ett finger(!) och häva sig upp, jag testade med en arm och hela handen och jag kunde hålla mig kvar men att försöka lyfta mig var omöjligt så jag gav upp.

Aldrig kört.
b55d75c481af3db888c1e503c5db1cab.png


Kör den där maskinen. Brukar köra på 75 kg 3x7 reps. Vilket är mer än min nuvarande vikt som jag tror är 67 kg. Så jag borde klara minst lika många chin ups kan jag tänka mig. Inte en chans att jag skulle klara det med en arm dock. Då måste man ha ruskigt starka biceps misstänker jag.
 
70 kg som målvikt, om du ska vara så stor att nån som Armie Hammer ser ut som en tanig pojke bredvid dig, låter lite för den längden - tänker du dig att du ska vara ständigt superdeffad då?

Haha, Armie Hammer var väl 2 meter lång ? Så där kommer jag väl se liten ut oavsett hur stor jag blir.
Nja, visst vill jag bli större. Men jag vill inte bli för klumpig. Med tanke på att jag vägt ca 60 kg större delen av mitt liv är 70-75 kg mkt för mig och fullt tillräckligt.
Jag kommer förmodligen inte hålla mig superdeffad då jag äter lite vad jag vill. Där ingår OLW också :D. Men runt 15% body fat som nu.
 
Varför tror du att jag frågade? Du vill veta "hur kvinnor tänker". Liksom, seriöst?

(Och bildtråden finns kvar)

Ok, hittade en före och efter bild sen jag började gymma. Ingen gigantisk skillnad kanske men känner mig mer nöjd idag.

Första bilden är ca 4 år gammal vägde runt 60-62 kg

Wtenacl.jpg


En månad gammal bild vikt ca 67 kg
8uZOptF.jpg
 
Precis, du är inne på rätt spår.
Jag tror att det är en lämplig vikt för min kropp. Har man för mkt så tror jag att det kan påverka negativt i löpning och cykling. Märkte ju redan i höstas att uppförsbackarna var tuffare med extra vikten.
Så ja för distanslöpning är det ju inte idealiskt att lägga på sig mkt muskler.

Sen tittar man på följande undersökning så vann ju brad pitt`s kropp ganska överlägset när kvinnorna fick rösta.
http://foxhoundstudio.com/blog/fitness-lifestyle/the-ideal-male-physique-—-what-girls-want-want-guys-want-to-be/

http://www.strengthfighter.com/2012/04/brad-pitt-in-fight-club.html
Brad Pitt vägde 68 kg i fight club till 180 cm, så han var smalare än vad jag är nu. Men hade väldigt låg procent body fat. Det tyder också på att för mkt muskler inte är nåt att sträva efter. Utan en hyffsat fit och muskulös kropp istället och det går ju ihop med vad jag själv strävar efter :). Så mer Brad Pitt´s kropp i Troy är väl nåt jag eftersträvar :)
8BdRBEb.gif
Men det är ju det här du återvänder till hela tiden! Vad kvinnor som grupp föredrar. Jag fattar inte att du inte kan ha en egen preferens utan att backa upp det med "bevis" för att du har rätt utifrån "vad kvinnor vill ha". Jag tycker att man till din längd ska väga över 85 helst. Om man tränar alltså. Så det är ju skitsamma för mig om alla andra tycker nåt annat. Och det borde det vara för dig också. Skitsamma alltså.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 596
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 584
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp