Mustang 50/50 Oatsbalancer?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Piccoliiina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 617
P

Piccoliiina

Någon som har några erfarenheter av detta fodret?
Skulle behöve lite extra energi till min pålle, nu när han går i hårdträning. :devil:

Sv: Mustang 50/50 Oatsbalancer?

Hejsan!

Jag har själv 2 stycken travhästar som tränas för tävling. Dom äter Mustang 50/50 och svarthavre. Och jag tycker att 50/50 är ett kanon foder, rekomenderar det varmt. Våran hingst blev mystiskt dålig för en tid sedan, då tog vi ut vetrinären, dom kunnde inte hitta något fel på honom, så då vart det till att köra honom till kliniken för att utreda vad som var felet, han gick vingligt.. dom hittade inget, sen vart dom livrädda för att det kunnde vara nått virus som satt sej på nervsystemet, så då fick han åka in i en isoleringsbox, för att vänta på svaren från blodprovet, dom hittat inget fel, men däremot sa dom att det är SÄLLAN dom sett en häst med så bra blodvärden, så det måste ju bero på att han får ett kanon foder. :D Och dagen efter så kunnde vi hämta hem honom då han gick normalt igen, så troligtvis så hade han gått omkull i hagen och slagit sej. Men jag rekomenderar 50/50.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 670
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Sryoqwe
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka