Mustang Foder

A

alfa460

Hej!

Jag undrar bara om någon har kollat upp eller provat Mustang Foder och vad ni i så fall tycker.

Tack på förhand!
 
Hej!

I princip alla i vårt stall ska gå över till Mustangfoder, eller i alla fall testa det ett tag och se hur det funkar.
I och med att det är äppelsmak på alla deras foder så tycker hästarna att det är väldigt smakrikt.

Jag skulle föreslå dig att du ringer till Mustangfoders kontor i Sthlm och pratar med dem direkt så får du veta fördelarna med deras foder.
Jag orkar inte skriva allt här och kommer inte ihåg exakt allt de sa, så det är lätt att jag felciterar vilket är dumt.

Men jag tror på fodret, sen får vi väl se om jag har rätt eller fel.

Mustang Orginal kan jämföras med Krafft Grund. Mustang innehåller dock mer mineraler och vitaminer.

Mustang innehåller inte havre så det passar till hästar som inte "tål" havre + att alla ingredienser är ångkokta för att hästarna ska kunna ta upp så mycket näring som möjligt.

Hoppas det hjälpte dig lite i dina funderingar.

Kan ju säga att de som är intresserade av müslifoder så lanserar Mustang det på Globen under hästshowen.

Mvh Isa
 
Ja de har en hemsida www.mustangfoder.se men den är under uppbyggnad så där där står inget än så länge.
Just nu så kostar 25kg Mustang Original (alltså en säck)100kr, då får vi dem hemkörda och momsen ingår också. Tror dock att det är lite intro.pris nu i början och att 25kg kommer att ligga på 115kr i fortsättningen men jag är inte säker.

Då innehåller den mer vit./mineraler än vad t.ex Krafft Grund gör.

Vet ej vad de andra två fodersorterna ligger på, men som jag skrev tidigare, ring mustangfoder direkt. Killen jag pratade med var jättetrevlig. Har inte numret här men om det är ngn som vill ha det så PM:a mig så fixar jag det.

Mvh Isa
 
Killen jag pratade med var jättetrevlig

Det ingår i grundutbildningen för försäljare att vara det =)

Jag personligen tycker det är ganska amatörmässigta tt gå ut med stora annonser i en rikstäckande hästtidning som dessutom är landets största, och där lägga ut länk till en hemsida som då tidningen nådde prenumeranterna inte ens existerade. Alltså inte ens i en form med bara telefonnummer man kunde ringa för mer information. Utan sidan fanns helt enkelt inte, kunde inte hittas.

Så där strök jag faktiskt Mustang från listan. Jag vill inte bara ha bra foder (nu tvivlar jag iofs att mustang har det foder jag söker), utan jag vill ha SERVICE med.. Annars får det vara (vink, vink Dynavena..)
 
Nu kanske jag är oerhört trög, men att dom är sugna på att få ut sitt namn skulle ha något med servicenivån att göra kan jag inte riktigt få ihop.

Att man gör som Mustang har gjort, dvs att annonsera i fackpress innan produkterna är helt klara eller innan distributionen är löst är vanligt i alla branscher.
Extremaste formen är väl stamcellsforskningen, där folk har pumpat in mångmiljon belopp långt innan man ens vet om det kommer att bli någon komersiell produkt av forskningen.
 
Det där är en sak.. Att göra en annons där man hänvisar till en hemsida som inte ens existerar är dålig service/oseriöst.

Endera hänvisar man inte till hemsidan, eller så hänvisar man dit men lägger till "Kommer snart!"

Att hänvisa till en hemsida som inte ens FINNS flera dagar efter annonseringen är enligt mig dåligt och ogenomtänkt.
 
Att hänvisa till en hemsida som inte ens FINNS flera dagar efter annonseringen är enligt mig dåligt och ogenomtänkt.

Vilken tur att du inte äger företaget då... :smirk:
 
De lanserade sig redan under Falsterboveckan.
Jag tycker det låter intressant med ett SVENSKT foder. Jag köper hellre svenskt än alla dessa div utländska.
// Linda
 
Det är klart att de är trevliga när man ringer, MEN det han sa var seriöst och inte bara försäljnings snack. Tillverkarna av Mustang foder är två av killarna som var med och startade Hippofodret/Svenska foder. När svenska foder blev uppköpt av Granngården så ville de inte var med mer. De ville satsa på ett eget foder som de kunde stå för, vilket jag antar att de inte tyckte att de kunde för Granngårdens produkter. Vilket man kan undra över. Detta är i alla fall den info. jag har fått av den återförsäljare som vi köper Mustang av.

Personligen tycker jag att det är MYCKET bra att det kommer ut fler färdigfoder på marknaden så att Krafft får konkurrens. Konkurrens främjar oss konsumenter, tillverkarna måste göra bra foder till bra priser.

/ Isa
 
Det är pellets, lite smalare/tunnare pellets än krafft. Müsli lanseras i månadsskiftet nov/dec på Globen showen.
Det är äppelsmak på fodersorterna så hästarna äter det med god aptit.
Mustang orginal, ungefär samma som krafft grund fast den innehåller mer mineraler/vitaminer.

Kommer inte ihåg på rak arm exakt vad det innehåller men jag vet att det var vete, korn, havrekli och betfor. Alla ingredienser är ångkokta för att hästarna ska kunna tillgodo göra sig näringen på bästa sätt.

/ Isa
 
Köp Hippo, Fibergi, krafft eller complett..alla svenska häst-foder. Tror heller inte på mustang, håller med om att det verkar löjligt oseriöst..Det står ju inte nes i annonserna vad det är för struktur..och vaddåå äpplesmak, är det ngn form av godis eller. Nej, bara fördyrande och löljigt. Riktiga, fräscha råvaror äter hästarna i alla fall.om de inte är osedvanligt kräsna och då lär inte smaktillsatser hjälpa.
 
svenska foder är inte uppköpt av lantmännen, utan av det företag som också äger lantmännen. Svenksa foder lever vidare som ett eget företag och behåller sina hippo-produkter. Att arbeta på svenska foder innebär INTE att arbeta med lantmännens produkter, de är två olika företag , dock med samma ägare. Din återförsäljare bör nog ta reda på fakta lite bättre....
 
Hoppsan, nu blev jag visst missförstådd!
Jag vet mycket väl att det nu finns andra svenska foder.
Vad jag menar är att ett svenskt foder utvecklat i Sverige är mer anpassat efter svenska förutsättningar av vårt grovfoder. Jobbtillfällen i Sverige ska man också värna om.
Därför väljer jag hellre svenskt.
Sen är det en annan diskussion om man ska ha färdigfoder eller blanda själv.
// Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Hästvård Hej! Jag bor i en villa på landet. Ungefär 100 meter från mitt hus går tre mustanger i en väldigt stor hage. Dock har denna hage på...
2
Svar
32
· Visningar
3 551
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp