My dog 1 och 2 i Gbg, hur vet man vilken man ska anmäla sig till???

giovanna

Trådstartare
Hej! Sen som vanligt sitter jag nu och ska anmäla vovven till My dog i Göteborg. Sista dagen idag som det är billigt :D.

Men då ser jag att det är två olika utställningar, My dog 1 den 6 och 8 januari och My dog 2 den 7 och 9 och tydligen ställs min grupp ut på båda. Kan någon hjälpa ett utställningsblåbär till rätta här, väljer man bara den dag som passar en bäst eller är det andra regler att gå efter? :confused::confused::confused:

Sv: My dog 1 och 2 i Gbg, hur vet man vilken man ska anmäla sig till???

Jag undrar detsamma - så vi får hålla tummarna att någon utställningsräv hittar oss.. Hjälp?

Kikade lite snabbt nu på mydogs hemsida och jag tolkar det som om det bara är att anmäla den dag det passar bäst, eller båda, om man nu skulle vilja det.

Om jag inte minns fel är båda utställningarna internationella, du kan anmäla till vilken av dom du vill, eller till båda dagarna. Ska man bara ställa e dag skulle jag välja den dag med bäst domare.

Men jesus. Alltså. Jaha. ;)

Bäst domare... Hur vet man sånt då? Får nog mejla Hatjos uppfödare för lite stöd. Eller hanhundsägaren - hon har ju ställt en del. :)

Såg att det på Stora Stockholm är bytt lite domare. Kl. Münsterländer döms av allrounddomare - bra eller dåligt? Senast han dömde rasen var 2005 (i Sverige kanske ska tilläggas).

Min erfarenhet är att allround domare glömmer bort att se till helheten. De tittar på detaljerna men bryr sig sen inte om typen som en rasspeciallist gör. Detta gäller förstås inte alla men över lag så.

Ok, det var ju bra att man kan välja vad som passar bäst, då återstår ju problemet att bestämma vilken domare man föredrar, vilket känns som en omöjlighet eftersom det är första gången vi ska ställa ut. Men jag får väl försöka få tag på min uppfödare och fråga henne...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 940
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: animalasia
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 423
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka