mycket stöd....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare indigo95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 070
I

indigo95

Finns det någon som kan rekomendera en bra hoppsadel med mycket stöd för benen. Gärna utanpåliggande klossar.. Visa gärna med bilder.
TACK

Sv: mycket stöd....

jag specialbeställde min prestige (sidney) med extra framskurna kåpor och extra mkt stöd både för knä och vad. mycket skön.
Hade jätteproblem med alla sadlar jag provat, alldeles för lite stöd för min smak.

jag har en gammal Stübben Siegfried Mf spezial (?) med jättestöd, de är helt :love:

vill man lägga ut riktigt mycket pengar finns det ju terrängsadlar från tex Devoucoux :d
som denna tex
106077093426619ima.jpg

En terrängsadel har ofta singelkåpa för att få bättre kontakt och lägre vikt. Ibland är bommen gjord i glasfiber också för att få ner vikten yttligare.

Tillbaka till ämnet, de flesta sadelmärkena har hoppsadlar av den gamla skolan med rejäla klossar. Prestige, Passier, Keiffer mfl.
Ofta tar butikerna mest in flatbacks efter de är på "modet" just nu, men om några år svänger det säkert igen.
kieffer_norbertkoofs.JPG

Keiffers..

De kan vara lite mer framskurna också, och eftersom det är singelkåpa sitter stöden på utsidan och känns tydligare.
Men ja, i grund och botten är de samma.
Iaf när det gäller butet.
Tittade lite på butets singlekåpa när jag skulle köpa hoppsadel, och de var exakt likadana förutom att den övre kåpan inte existerade s.a.s.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
774
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31