Myggmedel till katt?

• Katthälsa
  • Trådstartare Trådstartare Televinken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 497
T

Televinken

Min katt har blivit så illa biten av knott runt öronen att det har blivit stora sår och hon har kliat bort nästan all päls. För att hon ska kunna vara ute resten av sommaren tror jag att vi måste smörja henne med nån sorts myggmedel. Men vad?! Förslag??

Sv: Myggmedel till katt?

Jag använder MyggA natural till mina hästar, men vet inte om det är ok även på små djur som katter. Eftersom det inte är några kemiska bekämpningsmedel känns den bättre än många andra myggmedel.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 226
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 161
Senast: Lingon
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: lundsbo
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023