Bukefalos 28 år!

Myror i brallan hunden

vad e han för nått då?

Ohh den va så söt när dom spelade kaninen och sköldpaddan :love:
 
En vanlig bullterrier.....som heter Tudor om jag inte minns fel? :D
 
Japp. Tudor heter den å e jätte söt :D

Speciellt när han låg på rygg i framsätet på bollibompabilen å sov å snarkade...Jag e kär :love:
 
Bullterrier ja... Vill ha en vit bulle nån gång i framtiden :love: Just nu har jag ingen hundvana alls dessvärre... :(
 
usch..
tycker inte alls om den..
ser ut som en missbildad gris... :crazy:
möjligen lite fulsöt kanske.. :crazy: :D
 
Inte världens smartaste ras dock. De gör lite som dom vill. :smirk:
 
Men det är ju det dom är! Smarta naturligtvis, annars skulle de inte kunna göra lite som de vill.... :D

Nädå, det går visst att uppfostra en bullterrier likväl som en "vanlig" hund, men det kräver lite mer av ägaren. Har man väl lyckats framstår alla andra raser som tämligen menlösa och urvattnade. :devil:

Här är en bra länk till hur en bulle funkar:
http://www.hundforum.com/viewtopic.php?t=478
 
Det brukar vara så med bullisar...antingen tycker man att det var det fulaste man sett eller så blir man helt förtjust. Jag älskar bullisar :bump: även om jag inte vill ha en. Möjligtvis en Staffordshire Bullterrier - jag har tyvärr ingen länk men du kan ju alltid kolla på SKK:s sida och gå vidare till rasklubbarna om du inte vet hur de ser ut! :o
 
Jag har själv haft bullterriers och varit aktiv inom aveln

otroligt trevlig hundras, men med vissa ärftliga sjukdomar samt många bråkiga uppfödare

vilket har gjort att jag gått ur rasklubben.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
617
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 070
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 066
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp