Myror i huvudet

TheWickedWitch

Trådstartare
Min häst har nyss fått flytta till betet, och har fått lite "myror i huvudet" och är väl inte kanske lika kul att hantera som vanligt (att rida var han som en rund miljon, tråd finns på gnägg ;)) han "glömmer" en del av våra regler som vi har kommit överens om.
Kan det bero på flytten, ska jag avvakta lite och se om han coolar ner, det känns inte som att det är riktigt hela världen att han är så "framåt", eller ska jag ta itu med det hela nu direkt ?

Håll benhårt på grundreglerna, att han inte ska gå på dig, att han flyttar sig undan dig etc. Släpp dock allt utöver det tills han fått "tända av" lite - gröngräs är ju som speed i början ;)

Så ge det ett par dagar-en vecka, och håll bara på grunderna under den tiden. Sen kan du börja kräva mer "nyanserade" saker än "Ugh. Du inte gå på mig." :cool:

Han skulle nog hellre dö än gå på mig tror jag ;)
för det är så AJABAJA att matte förvandlas till ett läskigt monster som det kommer rök ur öronen på om det skulle hända :angel:

det är hellre, Oj, här drar jag i grimskaftet och har så mycket att titta på och hålla reda på att det blir kortslutning.
Det där med flyttning för tryck har två lägen "jag slår knut på mig själv för att vara till lags och hoppar undan så fort du gör en tillstymmelse till att tänka tanken att jag ska flytta" och "ugh, tryck hårdare din fjolla"

Fick en sån helt sjuk bild av er två skuttandes runt med såna fjäderhuvudbonader som indianerna har och Gemet som skriker; "Kom igen då, ditt fega gamla indiantant" :angel:

Shit, jag behöver sova :crazy:

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: Tuvstarr
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 863
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka