Sv: Myror

Vi har haft besök på våren vid ett antal tillfällen. De kommer upp nånstans under köksbänken o vips är dom överallt!

Det finns ett myrmedel som är bara för svartmyror, en tub som heter Nippon. Det är ett trögflytande medel som man droppar lite på en pappskiva o sätter i närheten av där de finns. Sen äter de av det o vips så är de borta - har för mig att de blir sterila o inte kan föröka sig o livslängden är väl inte så lång på en stackars myra antar jag.

För att vara säker på att ingen hund vill kolla hur det smakar brukar jag sätta det i skåpet eller sätta en burk upp o ner över pappskivan. Skivan får stå ett par dar, ibland fyller jag på med en eller två droppar o sen brukar det vara myrfritt!

Det var dyrt som pocker har jag för mig men verkar räcka livet ut (inte bara myrornas!).

Hälsn Ann
 
Sv: Myror

som andra sagt: kanel! värsta mirakelmedlet för att hålla myror borta, är helt suveränt! (lärde jag mig här via buke :bow: )

min förrförra lägenhet invaderades av myror, fanns HUNDRATALS innanför listerna i sovrummet bland annat :crazy: jag "stängde" alla öppningar (dvs. fönster och terrassdörren) med kanel, och klickade sen en klick honung på sovrumsgolvet... :angel:
ett par timmar senare såg det ut såhär:

myror.jpg


och då var det jag som hämtade dammsugaren... :devil:
gjorde så 2-3 gånger och sen hade jag inga fler myrproblem.
 
Sv: Myror

haha nää det kostar nog inte så mycket och dosorna är kanonbra. Myrorna får med sig nåt gift tillbaka till stacken som tar död på hon som bestämmer där och säkert alla andra med eller nåt i den stilen.... hmm... kanske hittar på lite. Men att bara döda de myror man har hemma tar ofta inte bort problemet eftersom de lägger nån form av spår som andra myror följer och så kommer det lik förbannat fler.
 
Sv: Myror

Jag kan ju medela att kanel hjälpte då inte på mina myror.
Jag strödde ut kanel i hela vardagsrummet och speciellt kring bordet och soffan för där ville jag ju helst inte ha dom men lik tusan så var dom där idag i alla fall. :crazy:

Imorgon är det nog jag som ringer anticimex.

Men
Men att bara döda de myror man har hemma tar ofta inte bort problemet eftersom de lägger nån form av spår som andra myror följer och så kommer det lik förbannat fler.
Det lät ju inge vidare.
 
Sv: Myror

vad lustigt :o för mig funkade det SUPERbra. fick först tips om att strö ut krossad vitlök, men detk libbade oc funkade ju bara tills den torkat och slutat lukta...

sen strödde jag (rikligt!) med kanel istället, och det kom inte in en endaste ny myra såvitt jag kunde märka. det såg ju inte så rent ut, men jag tyckte det var värt det :D
 
Sv: Myror

Man kanske får köpa in en hinkvis med kanel :D
Min mardröm är att dom ska ta sig till sovrummet och krypa omkring i sängen :crazy:
 
Sv: Myror

usch ja :crazy: sängen hade vi dom aldrig i (såvitt jag vet), men överallt på sovrumsgolvet. man lärde sig plocka upp kläderna däfrifrån, om man så säger...
 
Sv: Myror

Kanel funkade hos oss på det stället där de tog sig in, vilket var altan dörren. Där strödde vi ut ett brett lager kanel och inga fler kom in, sen strödde vi längs hela diskbänken för att de inte skulle gosa in sig där. De som var inne fick vi flytta med handkraft...hårsprej är inte helt fel, eller just en hounungsklick för att få de till ett ställe.
Detta i väntan på anticimexdosorna.

Tänk på att myrorna tydligen har som instinkt att hämta hem sina kompisar...dead or live så släng inte bara de döda stackarna i slaskhinken utan spolaut dem alla fiskbegravning eller nått.

Myror är jobbiga i sin jakt på stärkelse (tror jag det är de vill ha)...

Har läst om en djurkommunikatör som helt enkelt bad em flytta på sig, det hjälpte tydligen, men uppenbart har jag inte denna förmåga eller stendöva-icke svenska myror för de flyttade sig inte ens när jag skrek och svor åt dem...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
631
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
314
Senast: gullviva
·
Tjatter Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst? Såg just en chaufför hämta en passagerare och chauffören var iklädd svarta...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
7 019
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
675
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp