Mystiska mollusker (?)

Mabuse

Trådstartare
Vi har fått in nåt konstigt i akvariet: små, runda, vitaktiga saker som sitter på glaset, gärna i små grupper. De sitter fast rätt rejält, typ som små blåsor. Vad är det för nåt, och vad kan man göra åt det?

Sv: Mystiska mollusker (?)

Nej, inte sniglar. De här sitter liksom fastlimmade på glaset, har inga skal och rör sig inte.

Jo men jag tror det är det ialf;) dom är små ( nästan som geleklumpar) och förökar sig snabbt.

Vanligt problem och dom följer oftast med i sanden, växterna o så

Senast ändrad:

Det finns ju sniglar som förökar sig men det blir inga levande snigelbarn i sötvatten. Äggen kläcks inte. Du har inga sniglar som kan tänkas vara sådana?

Eller nån firre som lagt ägg på rutan?

Jo men jag tror det är det ialf;) dom är små ( nästan som geleklumpar) och förökar sig snabbt.

Vanligt problem och dom följer oftast med i sanden, växterna o så

Vi har sniglar också, men de sitter inte fast på det här sättet. Dessa måste man skrapa bort så att de går sönder för att få bort dem, snäckorna rör sig, och sitter inte fast på det viset. Snäckorna kan man plocka bort, dessa sitter fast stenhårt. Ser ut som små fjäll som sitter på rutan, ungefär.

Det finns ju sniglar som förökar sig men det blir inga levande snigelbarn i sötvatten. Äggen kläcks inte. Du har inga sniglar som kan tänkas vara sådana?

Eller nån firre som lagt ägg på rutan?

De enda snäcko vi har är såna där kanelbullesnäckor, och de kläcks ju. Möjligen nån fisk, men det ser inte ut som ägg? Tänker mig att de skulle vara små och klotformade, dessa är kanske 1/2 mm tjocka, och 2 mm i diameter.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Bison
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: DarkInNight
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 386
Senast: Capybara
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
905
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka