Mystiskt gult snor

Taylor00

Trådstartare
Hej
Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer vissa mindre. Hon har fått vila/ skrittat och travat nu de senaste. Hon är pigg och glad i övrigt. Springer och busar i hagen. Har tagit tempen varje morgon och kväll sen snoret dock upp. Det rinner inte snor utan bara när hon frustar. Ibland kan de vara genomskinligt andra gånger vitt och ibland gult och tjockt. Fått råd av folk i min omkrets att rida på som vanligt då hästen inte är dålig på nått sätt annars. Skulle gärna vilja ha lite fler åsikter samt funderingar
 
Har du kontaktat veterinär och hört vad de har att säga om det? Det är dom som brukar ha de bästa svaren om vad det kan tänkas röra sig om. :)
 
Vad säger veterinären? En snorig häst ska inte ridas om inte en veterinär som har undersökt hästen rekommenderar det.
 
Färgat snor brukar ju handla om en infektion, som kräver behandling av veterinär. Vitt snor, brukar vara virus relaterat som man ofta kan vänta ut om den inte ändrar till gult eller grönt snor.
 
Hej
Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer vissa mindre. Hon har fått vila/ skrittat och travat nu de senaste. Hon är pigg och glad i övrigt. Springer och busar i hagen. Har tagit tempen varje morgon och kväll sen snoret dock upp. Det rinner inte snor utan bara när hon frustar. Ibland kan de vara genomskinligt andra gånger vitt och ibland gult och tjockt. Fått råd av folk i min omkrets att rida på som vanligt då hästen inte är dålig på nått sätt annars. Skulle gärna vilja ha lite fler åsikter samt funderingar

Om ditt djur /häst eller annat djur beter sig avvikande/uppvisar symtom du känner är ev sjukdom så kontakta veterinär .

Det är gratis att konsultera dem på telefon .
 

Liknande trådar

Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: Marty
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 268
Senast: cf234k
·
Hästvård Hej. Min snart 12 åriga ponny Aurora har fått artos i ett bakknä som inte gått att behandla och som inte blivit bättre sedan våren 2021...
Svar
13
· Visningar
1 296
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 414
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp