Centaur
Trådstartare
Ja hur viktigt tycker ni det är?? Jag har fått lära mig att om hästen går i korrekt form så ska nacken, dvs där nackstycket på tränset ligger, vara det högsta punktet. Annars rids hästen avknäppt i nacken. Men på väldigt många (dom flesta?) bilder som folk lägger ut här på buke så är det nånstans mitt på nacken som är högst... 3:e halskotan... Trots det så kommenterar folk "åh vad fint du rider, perfekt form".
Även tävlingsbilder i tidningar. Har kollat igenom och 80% av hästarna har Inte nacken som högsta punkt.
Givetvis kan inte nacken vara högst om hästen rids i en lång och låg form... Det förstår jag ju, och så blir det inte på min häst heller.
Men när man samlar upp och rider hästen i en högre form då?
Har jag missuppfattat viktigheten av nacken som högsta punkt? Spelar det ingen roll? Vad tycker ni???
Har funderat på det här ett bra tag.....
Även tävlingsbilder i tidningar. Har kollat igenom och 80% av hästarna har Inte nacken som högsta punkt.
Givetvis kan inte nacken vara högst om hästen rids i en lång och låg form... Det förstår jag ju, och så blir det inte på min häst heller.
Har jag missuppfattat viktigheten av nacken som högsta punkt? Spelar det ingen roll? Vad tycker ni???

Har funderat på det här ett bra tag.....