Näbbmöss?

Scandi

Trådstartare
Har sett två döda näbbmöss idag. Förra året råkade jag också på en döende näbbmus vid den här tiden. Någon som vet något om detta? Är det vanligt, eller har jag bara otur med att hitta döingar?
 
Sv: Näbbmöss?

Har för mig att jag läst nånstanns att hanarna av möss dör efter parningstiden då de stressar så mycket och glömmer att äta. Om det nu är näbbmöss det berör vet jag inte heller.

Vet inte om det är säsong för dem nu eller om du har mycket katter i området.
 
Sv: Näbbmöss?

Det låter som en väldigt rimlig förklaring, sådana där små djur behöver ju äta stup i kvarten för att inte dö. Glömmer de bort det lär det ju vara rätt kört.

Om man hittar en döende, borde man då ta in den och mata den helt enkelt? Jag stötte på en som låg och ryckte på rygg så jag gjore processen kort med den så den inte skulle få ligga där å lida så länge :( kankse hade jag kunnat ge den lite mat istället? Är det ens lönt tror ni?
 
Sv: Näbbmöss?

Tror du gjorde rätt som hjälpte den på traven. Man får ju inte ta in vilda djur, och jag undrar om inte de redan är för illa däran när man väl ser dem för att det ska gå att rädda dem.

Är väl bara att inse att naturen har sin gång. :(
 
Sv: Näbbmöss?

Katterna tar näbbmöss men de biter inte hål på dem och äter således inte upp dem.
Just nu när det går mot höst är det fler möss i farten och katterna har lättare att ta dem, min ena katt tar hem ett par stycken varje dag.
Lägger dem så fint ute på dörrmattan, jättefint och komma ut barfota och få något mjukt under foten, uäck!
 

Liknande trådar

Mat Förra året brände jag slut på min stavmixer när jag skulle göra ersättning till lammen. Idag använder jag balongvisp storlek deluxe och...
2
Svar
22
· Visningar
832
Senast: Krålus
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Lyan
·
Trädgård & Växter Jag har en Fönsterkrinum som jag är väldigt rädd om. Just nu har den (extrem) vintervila och det har bara varit stammen kvar (aldrig...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Corax
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
303
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp