När är det nog?

Jag vet inte om någon är intresserad av en uppdatering, men here it goes.

Vi träffade ju en tränare, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det mötet mer än att jag inte kände att hon (tränaren) fick en korrekt bild av min Kira. Vi fick väl bra råd i hundmötesträningen men i övrigt kändes det bara.. inte bra. Hon sa att hon upplevde Kira som en trygg och stabil tik som har väldigt mycket integritet och tolererar inte bullshit från andra hundar. Dvs, hon gör utfall och är aggressiv för att hon leker polis och ska "korrigera" kaxiga unghundar.

Kira är inte en trygg och stabil hund. Hon är det i vissa avseenden, men allt som allt så är hon inte en "jättetrevlig trygg och stabil tik", det visste jag ju redan. Jag ville ju som på något vis veta hur pass illa det var, inte huruvida hon är kass mentalt för det är hon, det vet vi alla som känner henne.

Med det sagt så verkar hon ha blivit en hel bunt lugnare av att bo hos min mamma. Av ett flertal orsaker, dels för att hon slipper valpen, dels för att det är ett lugnare villaområde och dels för att våran relation har blivit väldigt mycket att hon tycker att hon måste skydda mig, tror jag. Hos min mamma tar hon inte det ansvaret på samma sätt.

Så jag tror att det slutar här, hon får flytta till mamma och njuta av att ha en stor bakgård i en lugnare omgivning. Mamma är nöjd, Kira är nöjd och framförallt mycket lugnare. Jag och valpis hälsar på nästan varje dag, de leker och funkar jättebra ihop och jag får se min Kira lugn och tillfreds :heart

Så trevligt med en uppdatering, även om den där tränaren inte verkar något vidare!

Håller med om att det låter som en bra lösning för er. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 937
Senast: lilstar
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 428
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp