Bukefalos 28 år!

När allt vänds upp och ner...

Kändes helt ok att åka till jobbet i morse trots att jag skulle byta av honom. Känslan höll i sig till han öppnade munnen och började försöka charma in sig. Jag drog mig undan och fokuserade på jobbet. Då ställer han sig mitt inför gruppchefen och förklarar senaste dagarnas ändringar för mig som jag borde veta om eftersom jag aldrig läser i vårt dokumentsystem och inte har någon koll :eek:
Jag läser alltid det första jag gör när jag kommer till jobbet och han vet det! :meh:
Så jag sa helt lugnt att jag redan hade läst allt som jag brukar göra i början av varje pass och att jag hade stenkoll på alla ändringar.....
Det känns ändå skit att han försökte idiotförklara mig framför gruppchefen så jävla medvetet. Som att provocera fram en reaktion på mig :cautious:
Och inte för att den märktes men en reaktion lyckades han få fram så tanken om att ge honom en rak höger har följt mig hela dagen efter det här i morse:rage: (jag kommer naturligtvis inte göra det ;) )

Jag anar att han följt mina äventyr på face när jag varit bortrest över helgen och det slår tillbaka nu..... I morgon har vi P-möte i ca 3 timmar och jag känner redan nu hur jag bara vill kräkas på det hela men eftersom det är ett sista möte inför omorganisationen och dessutom förlagt på mitt pass så kan jag knappast utebli men jag har verkligen ingen lust att gå dit.
 
Kändes helt ok att åka till jobbet i morse trots att jag skulle byta av honom. Känslan höll i sig till han öppnade munnen och började försöka charma in sig. Jag drog mig undan och fokuserade på jobbet. Då ställer han sig mitt inför gruppchefen och förklarar senaste dagarnas ändringar för mig som jag borde veta om eftersom jag aldrig läser i vårt dokumentsystem och inte har någon koll :eek:
Jag läser alltid det första jag gör när jag kommer till jobbet och han vet det! :meh:
Så jag sa helt lugnt att jag redan hade läst allt som jag brukar göra i början av varje pass och att jag hade stenkoll på alla ändringar.....
Det känns ändå skit att han försökte idiotförklara mig framför gruppchefen så jävla medvetet. Som att provocera fram en reaktion på mig :cautious:
Och inte för att den märktes men en reaktion lyckades han få fram så tanken om att ge honom en rak höger har följt mig hela dagen efter det här i morse:rage: (jag kommer naturligtvis inte göra det ;) )

Jag anar att han följt mina äventyr på face när jag varit bortrest över helgen och det slår tillbaka nu..... I morgon har vi P-möte i ca 3 timmar och jag känner redan nu hur jag bara vill kräkas på det hela men eftersom det är ett sista möte inför omorganisationen och dessutom förlagt på mitt pass så kan jag knappast utebli men jag har verkligen ingen lust att gå dit.
Gällande Fb så kan du, om du vill, kontrollera vad han ser av dina inlägg :) Förstår om du inte vill blocka helt då det kanske infetta läget provocerar fram mer skit, men bara för att ni är "vänner på Fb" behöver han inte få se allt du lägger upp. Bara en tanke :)
 
Gällande Fb så kan du, om du vill, kontrollera vad han ser av dina inlägg :) Förstår om du inte vill blocka helt då det kanske infetta läget provocerar fram mer skit, men bara för att ni är "vänner på Fb" behöver han inte få se allt du lägger upp. Bara en tanke :)
Vi är inte vänner där, jag tog bort honom direkt när det tog slut. Däremot är en del material offentligt och jag kan så klart göra så bara mina vänner kan se men det känns ju skit att han ska "bestämma" genom hur han beter sig vad jag kan ha offentligt eller inte.
Blockera honom tror jag inte är en bra ide i dagsläget.
 
Vi är inte vänner där, jag tog bort honom direkt när det tog slut. Däremot är en del material offentligt och jag kan så klart göra så bara mina vänner kan se men det känns ju skit att han ska "bestämma" genom hur han beter sig vad jag kan ha offentligt eller inte.
Blockera honom tror jag inte är en bra ide i dagsläget.
Ah, ok. Tycker det låter bra att ni inte är vänner iaf. Sen är det så klart upp till dig hur du vill göra :)
 
Vi är inte vänner där, jag tog bort honom direkt när det tog slut. Däremot är en del material offentligt och jag kan så klart göra så bara mina vänner kan se men det känns ju skit att han ska "bestämma" genom hur han beter sig vad jag kan ha offentligt eller inte.
Blockera honom tror jag inte är en bra ide i dagsläget.
Gör ditt konto privat så att bara de som är vän med dig ser vad du gör.
 
Jag överlevde mötet.

Han satt och gullade hela mötet igenom med vår kollega och hans vän. Tog på henne, kallade henne söt och jag ville mest bara kräkas . Samma kollega som han lade otroligt mycket tid och engagemang på i början av vårt förhållande på att göra försöka göra mig svartsjuk på. Och han lyckades till slut till viss del trots att jag aldrig blir svartsjuk annars.

Jag hatar att han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att få mig ur balans. Han har dessutom tagit massor av extrapass på jobbet så inte nog med att vi ska jobba ihop hela dagar dagtid, vi ska även jobba helt ensamma tillsammans en helg längre fram. Vi var överens om att han inte skulle göra såhär utan ge mig space men nu har han tydligen bestämt annat.
Och han trycker på alla knappar han kan för att såra mig och få mig ur balans och jag lyckas inte värja mig hur jag än gör.

Jävla skit!
 
Jag vet inte hur jag ska hantera honom när han gör allt för att trycka på mina knappar, jävlas och provocerar allt han kan. Vi kommer jobba mer ihop dom närmaste veckorna än vi gjort totalt dom senaste 6 månaderna eftersom han tagit massa pass när han vet att jag redan jobbar på schema just dom dagarna.
Han har inte ens frågat om graviditeten. Han vet inte ens om missfallet än men oavsett verkar det inte bekomma honom. Och det känns ju sådär.

just i kväll är jag trött, jag vill inte mer nu. En del av mig vill bestämma träff med honom och försöka prata honom tillrätta, en del av mig vill bara skrika på honom att han ska låta mig vara ifred och en del av mig vill mest bara sjukskriva mig och slippa gå till jobbet på ett tag. Tyvärr verkar inget alternativ direkt bra.
 
Senast ändrad:
Det låter jobbigt!
Han verkar gå in för att du ska komma ur balans. Tråkigt!

Går det att prata med chefen så att ni inte hamnar på samma arbetstider?
Det verkar som han väljer arbetstider lite själv. Går det att prata med chefen om, alltså att chefen "bestämmer" era arbetstider?

I värsta fall, finns det någon möjlighet för dig att hitta annat jobb?
I längden är det ju ohållbart om han inte ger sig.
 
Jag vet inte hur jag ska hantera honom när han gör allt för att trycka på mina knappar, jävlas och provocerar allt han kan. Vi kommer jobba mer ihop dom närmaste veckorna än vi gjort totalt dom senaste 6 månaderna eftersom han tagit massa pass när han vet att jag redan jobbar på schema just dom dagarna.
Han har inte ens frågat om graviditeten. Han vet inte ens om missfallet än men oavsett verkar det inte bekomma honom. Och det känns ju sådär.

just i kväll är jag trött, jag vill inte mer nu. En del av mig vill bestämma träff med honom och försöka prata honom tillrätta, en del av mig vill bara skrika på honom att han ska låta mig vara ifred och en del av mig vill mest bara sjukskriva mig och slippa gå till jobbet på ett tag. Tyvärr verkar inget alternativ direkt bra.
Jag vet att det är svårt, men ju neutralare du är mot honom desto mer frustrerad kommer han bli. Just nu gör han allt han kan för att provocera, men det är ju för att han blir oerhört provocerad själv för du gör inte som han vill!

Om du håller ut så kommer han ge upp, med allt annat som händer i hans liv kommer han aldrig orka att hålla på som han gör i längden, förr eller senare brister det för honom.

Kan du prata med din chef om din situation, går det att få byta skift trots att schemat redan är lagt?
 
Nej, han jobbar natt på schema och vi har en del som har tagit ledigt och har semestrar nu. Men han väljer i princip bara passen där vi jobbar ihop. Jag kan inte begära att vi inte ska jobba ihop alls men just nu är det för mycket känner jag.

Jag vet att jag måste ta upp det med chefen om han fortsätter. Men jag vill helst inte blanda in chefen i det hela.

Jag kanske tänker helt fel nu, trött som få, kan inte sova och ska upp om mindre än fem timmar igen men funderar på om jag inte ska träffa honom. Säga ifrån och att om han inte skärper sig att jag tar det steget vidare till chefen. Jag tror nämligen inte han ser själv hur han beter sig och som kollegan sa så har han uppenbarligen svårt att släppa taget för han vet inte hur han ska hantera det.

Å andra sidan så får han ju en reaktion då och det är ju på nåt vis det sista jag vill ge honom , för det är ju det han vill ha antar jag.
 
Nej, han jobbar natt på schema och vi har en del som har tagit ledigt och har semestrar nu. Men han väljer i princip bara passen där vi jobbar ihop. Jag kan inte begära att vi inte ska jobba ihop alls men just nu är det för mycket känner jag.

Jag vet att jag måste ta upp det med chefen om han fortsätter. Men jag vill helst inte blanda in chefen i det hela.

Jag kanske tänker helt fel nu, trött som få, kan inte sova och ska upp om mindre än fem timmar igen men funderar på om jag inte ska träffa honom. Säga ifrån och att om han inte skärper sig att jag tar det steget vidare till chefen. Jag tror nämligen inte han ser själv hur han beter sig och som kollegan sa så har han uppenbarligen svårt att släppa taget för han vet inte hur han ska hantera det.

Å andra sidan så får han ju en reaktion då och det är ju på nåt vis det sista jag vill ge honom , för det är ju det han vill ha antar jag.
Tycker du ska tala med chefen
För att få stopp på detta så gott det går
 
Nu kan jag tidigast ta upp detta nästa vecka med chefen. Jag vet ju inte ena vad jag ska säga konkret? Att han diskret går och provocerar mig på jobbet och trycker på alla mina knappar?
 
Nu kan jag tidigast ta upp detta nästa vecka med chefen. Jag vet ju inte ena vad jag ska säga konkret? Att han diskret går och provocerar mig på jobbet och trycker på alla mina knappar?

Nu vet jag inte hur din chef är men tror också det kan bli svårt för hen. Lägga schema är ju jätteknepigt, göra om schema knepigare och ska man dessutom ta hänsyn till att två medarbetare inte kan jobba ihop..

Känns bara som att du skulle behöva något mer. Men jag vet inte riktigt :)
Om man inte kan ta det som typ trakasserier/mobbing?

Har ni något skyddsombud som är bra?
 
Nu kan jag tidigast ta upp detta nästa vecka med chefen. Jag vet ju inte ena vad jag ska säga konkret? Att han diskret går och provocerar mig på jobbet och trycker på alla mina knappar?

Jättesvårt. Och det här är anledningen till att många företag har som policy att man inte gärna ser förhållanden mellan arbetskamrater. Det blir jobbigt och tråkiga konsekvenser för arbetsgivaren.

Om han inte gör mer än du skriver här, tror jag det kan bli bakslag att gå till chefen. Då har han verkligen lyckats rubba dig, och han kommer då att få förklara sin sida av saken för chefen, det är ju en fjäder i hatten eftersom hans sida är en HELT annan än din. Å andra sidan kan du inte ha det som det är nu.

Jag hade personligen spelat det helt kallt och varit Frosty the Icequeen. Inte otrevlig, men olidligt korrekt. Inte låtit honom rubba mig en mm. Lätt att säga, svårt att agera. Men att ge honom uppmärksamhet genom att låta honom få utrymme att ge sin version till chefen hade jag inte sett som annat än jobbigt för mig själv.
 
Nu vet jag inte hur din chef är men tror också det kan bli svårt för hen. Lägga schema är ju jätteknepigt, göra om schema knepigare och ska man dessutom ta hänsyn till att två medarbetare inte kan jobba ihop..

Känns bara som att du skulle behöva något mer. Men jag vet inte riktigt :)
Om man inte kan ta det som typ trakasserier/mobbing?

Har ni något skyddsombud som är bra?
Jag vet ärligt talat inte ens vem som är skyddsombud här O_o

Jag har pratat lite med min granne om det här som jobbar med just såna här frågor och det går i så fall som trackasserier/ mobbing på arbetsplats men det är ändå ganska vagt. Jag skulle behöva ha något mer konkret att komma med.

Vi är en sån liten arbetsgrupp att vi helt enkelt inte kan få ihop det så vi inte behöver jobba ihop. Det kan jag fixa men att han tar alla extrapass han kan just när jag jobbar känns faktiskt ganska jobbigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
808
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 133
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp