När blir de könsmogna?

turbofling

Trådstartare
Min JR kille är snart 6 mån (8/4). Han har senaste veckan börjat småskvätta lite här och där (som en hanhund brukar), men jag undrar om det inte är lite tidigt? Han träffade en löptik i helgen och henne visade han inte ngt intresse för även om hon blev väldigt kär i min kille.

T

Tippan

Sv: När blir de könsmogna?

Nope det är inte tidigt! Det är en normal ålder :) Men de börjar inte riktigt ännu med löptikar, det kommer oftast lite senare!

turbofling

Trådstartare

ok, skönt. Blev lite orolig för om han hade ngr problem med kisseriet. Fast han kissar "normalt" på morgonen när han är riktigt kissnödig. När börjar de lyfta på benet och bli tjejintresserade?

T

Tippan

Min tik började att toknosa på kiss när hon var 6 månader. Generellt så är ju små hundar tidigare än stora. Så det är svårt att säga när de börjar med sånt. Det är sååå länge sedan jag hade hane så jag minns knappt heller. Skulle jag höfta på min egen ras och mina kompisars (stor) så brukar nog hanarna börja att bli lite odrägligare kring 1 år. Men din lilla kille kan du nog räkna med ett par månader innan dess :)

Lyfta på benet? Allt från 8 veckor tills... aldrig! Helt individuellt! Men lite så där samtidigt som det större tikintresset kommer. Om nån månad alltså!

Jag vill inte säga att det är bu eller bä, utan det är si så där höftningar :d

min lilla kille (am. cocker) på 5 1/2 månad , har börjat lyfta på benet mer nu de senaste 2 veckorna, och han skall pissa och lukta hela tiden. Lite olydig har han också blivit, då han är lös, roligare att lukta än att lyssna på matte.

Senast ändrad:

turbofling

Trådstartare

Förstår att det är väldigt individuelt. Mina föräldrars tollarhane lyfter tom på benet när han bajsar. Deras tollartik lyfter på benet när hon kissar, inte rikigt s tydligt som en hane, hon småskvätter mkt och markerar. Knasiga hundar.

Vi ska börja på kurs nästa tisdag så hans värsta period kommer säkert då, inte kul. Än så länge har jag inte märkt ngr förändringar i hans temprament.

T

Tippan

Lustigt! Min kompis Tollartik lyfter också på benet!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Har en Grand Danois hanne på drygt ett år som är helt galen i min frus systers hund. Vi brukar vara på hundön bredvid drottningholm...
2
Svar
23
· Visningar
2 586
Senast: snorp
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
575
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: s957
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 852
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15