När började ni med sittvagn?

Sv: När började ni med sittvagn?

Bäddade i sittvagnen (har haft från födseln) den har fullt liggläge så de har inte vart några problem. Lätt att kunna fälla upp också om han ville sitta upp. Och då bäddade jag om så han satt stadigt innan han växte i vagnen.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Bytte till sittdelen då hon var 4 mån (ungefär). Hon gillade inte att ligga ner så det föll sig rätt naturligt. Har dock en sittdel med fullt liggläge så vi bäddade och gjorde mysigt i den och så kunde hon halvsitta då hon var vaken.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Var ju dessutom vinter då vi bytte så hon hade åkpåse i sittdelen så det blev väldigt ombonat.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Oki Isak är ju väldigt mycket för att sitta och stå.
Dessutom sitter han så gott som själv i liggvagnen. (går att fälla upp huvudändan lite så han kan sitta) Har paddat upp med kuddan men han rätar upp sig och sitter själv. Inte tillbaka lutad alltså.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Vi bytte nu när hon blev 4 månader. Hon blev arg de sista gångerna som hon låg ner i vagnen. Nu sitter hon helt upp i vagnen och när hon somnar eller håller på att somna så fäller vi ner den i fullt liggläge.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Oki får kolla om det går att fälla ner våran också
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Sonen växte ur hårdliften när han var ca 4 månader. Då bytte vi till en Teutonia Rocky. Där fick han ligga i en åkppåse. Bäddade väl mjukare åt honom med, kommer inte riktigt ihåg. Men köpte en fårfäll också:p
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Ca 5 månader och då har vi en riktigt bra sittvagn med nästan fullt liggläge, så jag behövde aldrig bädda upp honom. Han satt jättebra där. Sen kunde vi fälla upp korta stunder om vi var inne på en affär m.m. Nu när han är 6½ månad så kan han sitta i Emmaljungan om jag har en fleecefilt under som jag bäddar i. Annars är det en hopplöst dålig vagn för mindre barn att sitta i. Dvs. sitsen är inte anpassa för yngre barn.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Till Anton började jag använda sittvagnen vid 2½ mån , går ju å fälla ner , å Felix har bara använt liggdelen på vagnen kanske 3 ggr
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Oki får ta och testa sittvagnen.
Men funderar på om han sitter säkert om han lutar sig framåt.
vill gärna pilla med fötterna
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Finns det inte ett inbyggt sele på vagnen , det gör det på min.
Då kan du ju använda det så han inte kan rammla framåt
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Framförallt att de inte lutar sig över kanten på vagnen. Far huvudet iväg så följer kroppen med eftersom att huvudet är så tungt i förhållande till resten. De kan lätt tippa *huuu*
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Öhm tror inte det.
Men tror vi har lös sele som man kan sätta dit.

Brandgul: Ja är ju det man är rädd för
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Li vägrade att ligga i vagnen från 5 månader ungefär, då bytte vi till sittdel. Innan det sittlåg hon i liggvagnen.
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Vi testade med sittvagn vid 5-6 månader (köpte en som går att ha fullt liggläge på) Efter att vi testat med det vägrade dottern ligga i sin liggvagn. Så nu kör vi på sitt hela tiden.

Om hon inte lir akut supertrött, då går hon med på att ligga en stund :D
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Vi bytte nu när hon blev 4 månader. Hon blev arg de sista gångerna som hon låg ner i vagnen. Nu sitter hon helt upp i vagnen och när hon somnar eller håller på att somna så fäller vi ner den i fullt liggläge.

Likadant för oss!
 
Sv: När började ni med sittvagn?

Vi bytte sent. Vi bytte till sittdel när hon var sju månader ungefär. Vi har buggaboo så där finns liggdel och sittdel separat. Hon sov så bra i sin liggdel så vi segade med bytet.

I början pallade vi upp med filtar och gjejjer så hon halvsatt lite
men när hon kunde sitta själv och en gång tog tag i kanten och hävde sig upp insåg att hon behöver en ordentlig sittdel med sele så då bytte vi!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Lotta Wahlborg har hästar av alla nivåer i sitt stall på Grevagården. Från unghästar till de som hoppar svår klass. Då är det bra med...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: Humla
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: sthu
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 418
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Varför så många hundar på rymmen?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp