När det inte blir som man tänkt sig

Jag förstår din tanke, och den är fin. Men fodervärdssystemet på hund och häst är helt olika. På hund har fodervärden hunden, men en annan person (oftast uppfödaren) har avelsrätten på hunden. Man kan inte ta hunden från fodervärden, förutom vid parning, och fodervärden får hunden antingen efter en viss ålder eller efter de uppfyllda antalet parningar.
Inte ens om fodervärden missköter hunden har ägaren rätt att ta tillbaka sin hund.
Aha det visste jag inte. Trodde det var samma sak som för fodervärd på häst, my bad. Finns det ingen liknande lösning gällande foder på hund som på häst alls? Men tror ts förstod hur jag menade med upplägget iaf :)
 
Aha det visste jag inte. Trodde det var samma sak som för fodervärd på häst, my bad. Finns det ingen liknande lösning gällande foder på hund som på häst alls? Men tror ts förstod hur jag menade med upplägget iaf :)

Det är ju ett avtal som man sluter mellan två personer så jag skulle gissa på att man kan utforma det precis så som man vill :)

KL

Vill uppdatera er om att jag mår mycket bättre idag. Det var verkligen platt fall igår, jag har gråtit i över ett dygn och är helt svullen i ögonen nu. Men jag mår mycket bättre idag och allting känns mycket enklare. Tack för ert (eviga) stöd :heart

Jag och mitt ex har pratat ut idag. Han blev lite chockad över att jag övervägde att lämna ifrån mig Bruce, han tyckte att allting har verkat fungera så bra och han vet att jag verkligen älskar hunden. Men efter en stunds diskussion så slog han fast att han ville ha honom ifall jag inte vill längre. Det var både en lättnad och en sorg på samma gång. En del av mig hade hoppats att han hade tackat nej, och att Bruce skulle få bo med min pappa. På så vis skulle Bruce fortfarande vara tillgänglig för mig. På ett sätt var det också ett positivt besked då jag vet att mitt ex är en fantastisk husse och tillsammans med hjälp från sin familj skulle Bruce få ett fantastiskt liv där. Och inte att förglömma, det är hemmet där Bruce växte upp och faktiskt Bruce "pappsen" som han älskar.

Mitt ex påpekade att livet ibland är tufft och ibland är allt dåligt tajmat, även under en längre tid. Han ville inte att jag skulle ge upp Bruce under en tuff tid för att sedan behöva ångra mig. Vilket han såklart har helt rätt i. Vi pratade om att testa oss fram, att vi kanske kan börja med att Bruce får vara hos honom 2 nätter i veckan och se om det blir bättre. Kanske torsdag-lördag eller så. Vi sa också att om allt fortfarande känns tungt om några månader så kan exet testa ha honom själv 1-2 månader. För att se om det funkar bra för dom och också hur jag skulle känna.

När pappa ringde upp idag frågade jag bara om han kunde vara hundvakt på lördag när jag ska på födelsedagsfest. Och det ville han :heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: BornAgain
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 579
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp