När katten uppför sig skrämmande väl! *inget för kräsmagade*

Houdinie

Trådstartare
Jag har gång på gång blivit imponerad av min store, röde vän. Han har aldrig gjort behov utanför lådan när han är inne, han har inte bitit eller klöst någon människa sedan nästan ett år sedan och han låter gårdens gammelkatt få bestämma trots att han skulle kunna fälla honom med en svansviftning (vilket skulle rendera mig mycket ilskna blickar från gammelkattens matte :smirk:).

Jag har vant mig vid detta hans goda temperament och trevliga uppförande. Jag trodde att jag kände honom.

Men så överaskar han mig ingen!

Han har alltid lyckats undvika möbler och mattor då han mått illa och kräkts, men häromdagen letade han upp en tom pappkasse som låg ihopknölad på golvet och skulle slängas, och på den placerade han prydligt sitt maginnehåll. Sedan hämtade han mig så jag kunde slänga ut eländet.

Är han bäst eller är han bara helt enkelt BÄST!? :love: :bow:

Har era katter goda manér som de lärt sig på aldeles egen hand!?
 
Trevligt!
Min har en ovana att kräkas på mattor, fast möblerna hoppar han nerifrån när han mår dåligt. Det har dock hänt att han har kräkts i sömnen, liggandes i sängen. :crazy:
 
Min underbare (röde) Oliver e en av världens mest väluppfostrade katter o har blivit det i stort set utan fostran. Han bara vet vad man ska o inte ska *ler stolt*.
Behöver han kräkas skyndar han sig allt han kan för att hinna göra det i kisslådan. Skulle han missa gör han liksom din, hämtar mig så att jag kan ta bort det direkt.

Har jag råkat stänga dörren till toa (där lådan finns) så öppnar han själv dörren (ja, han kan faktiskt det) istället för att som många katter kissa uatnför i ren protest. Och han öppnar inte bara om han själv måste dit utan han öppnar även om han märker att lilkissen behöver gå dit.

Lilkisse sprätter ut väldigt mycket sand från lådan. Detta gillar inte Oliver utan han skrapar mycket omsorgsfullt ihop sanden i en liten hög alldeles intill lådan.

Han e bara så underbar :love:
 
om min kisse misse måste kissa och dörren är stängd då kissar han på plastpåsar..=)
(dörren till köket hade råkat åka igen en gång så då kissade han på plastpåsen två gånger..)
 
Snuttis säger till när han har varit och bajsat, så att man kan tömma. :)

Och han äter upp spyorna efter sig :crazy: om man inte hinner torka upp dem först.
 
Underbart kisse !

Tänk ändå vad de är renliga av sig katterna ! Det finns säkert en annan förklaring än bara renlighet !
 
Stolthet?

Min kise pissade ner sig en gång när han satt i buren (bilresa mellan Malmö - Lund). När vi kom hem till päronen och släppte ut katten så gjorde han sitt bästa för att tvätta sig, men tittade till slut mycket uppgivet och skamset på oss, och LÄT MIG tvätta honom ren. Han som HATAR vatten gjorde inget som helst motstånd när jag sköljde av honom.

Så jag tror att vissa katter har en viss stolthet i att de är rena och fina och att deras omgivning (inkl. kattlådan) är det, och därför ser de till att upplysa sina människor ;) när något behöver torkas upp eller göras rent.
 
Åh, vad duktig. Min lilla 5 månaders katt har aldrig kissat utanför lådan. Om någon råkat stänga toadörren håller han sig, en gång flera timmar. :o När han var dålig i magen en gång hade en "korv" fastnat i pälsen - då kom han springande och jamade så olyckligt.
Han är så otroligt renlig att han även brukar tvätta mig!! :love:
 
´Kanske inte hör hemma här men när ni endå pratar om spyor.

Valpen kräks helt tyst untan att nån märker det, å en gång klev ja i de de va varmt och kläcgt occh ja bara for bort där ifrån men kom ju på att ja inte kunda gå me nerspyad fot så ja ställde mejj på ett ben och vänta till mormor tog upp de (va hos mormor den dan)
 
åå tänk om man hade en sån... min gammeldam är iof uppfostrad så hon går på lådan när hon är inne.. å klöser inte på möbler å sånt.. men de va nåra veckor sen nu å ja kom hem en snabbis efter jobbet bara slänga på sej andra kläder å iväg.. gissa om nån blev sur då.. sprang in på toa satte sej mitt på golvet stirrade på mig å la en stor hög där... tittade sen på mig som att jamen ta bort de då..

sen var hon så nöjd för då blev juh matte kvar hemma i 10 min till :)
 
Låter som om rödisar sköter sig bättre än andra... Ja har tre kissar, å två e hopplösa, men den röde, en ängel! Svartisen e hopplös, pillar ner böcker ur bokhyllorna, går på matbordet, stjäl mat i köket, skvätter kattsand ur lådan å terroriserar vår mellanmisse... sköldpadden e en riktig argbigga som man får hålla barn å annat levande ifrån...

Men den gamle röde är en gentleman, han håller gården ren från andra katter, han väntar alltid på att hans damer ska äta färdigt först (trots att d e han som bestämmer), han tar aldrig någon mat (oavsett hur lätttillgänglig den är) utan å fråga, han hittar aldrig på hyss, han går ut för å göra sina behov eller kräkas (tom mitt i -25gradiga vintern) och han e alltid snäll och trevlig å varken rivs eller bits. Idealkatten helt enkelt... D ska va rött!

Dom andra två verkar vara riktiga måndasexemplar även om svartingen e underhållande m alla sina upptåg å skldpadden e vacker som en dag :D
 
Min har en ovana att kräkas på mattor
Det verkar vara många som gillar att kräkas mjukt, på mattor t ex. Mina tre katter gör det allihop.

Min äldsta katt gillar att ligga på hatthyllan och sova. En gång mådde hon lite illa när hon låg däruppe och sträckte då helt enkelt ut huvudet och kräktes ner på golvet. Hon är lite bekväm av sig. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp