när kommer missemissarna?

E

exitingflame

Min katt parade sig den 30:e nov, när kommer dom???
Jag känner fosterrörelser tydligt och jag kan lova att det är ena vilddjur :crazy:
Min kisse är dräktig för första gången, är det vanligt att dom går över tiden?

Vad tror ni det blir för färg och pälstyp på dom då?
(enl. ultraljud är det tre små bäbar) Min misse är korsn. Norsk skogskatt/siames hon är brunspräcklig med vitt bröst, långhårig, lång svans och stora tofsar i öronen.
Hanen är också ngn korsn. (fri betäckning med grannkatten :o) med n.skogskatt i, han är ljusgrå med vitt bröst och bläs, lång päls och liknande tofsar i öronen. Är inte chansen då ganska stor att hon får långhåriga missemissungar? Eller fungerar det inte så?

Phu... mycket nu... missbäbar kommer snart och fölis i april :bump:
 
Alla ungar kommer att bli långhåriga om båda föräldrarna är det. Ungarna kommer runt 3/2 med några dagar hit eller dit. Antagligen inte före 1/2 och och inte efter 8/2. Så det är bara att ta semester den tiden så du är med ifall nått händer.
 
Min katt parade sig den 30:e nov, när kommer dom???
Jag känner fosterrörelser tydligt och jag kan lova att det är ena vilddjur :crazy:
Min kisse är dräktig för första gången, är det vanligt att dom går över tiden?

Vad tror ni det blir för färg och pälstyp på dom då?
(enl. ultraljud är det tre små bäbar) Min misse är korsn. Norsk skogskatt/siames hon är brunspräcklig med vitt bröst, långhårig, lång svans och stora tofsar i öronen.
Hanen är också ngn korsn. (fri betäckning med grannkatten :o) med n.skogskatt i, han är ljusgrå med vitt bröst och bläs, lång päls och liknande tofsar i öronen. Är inte chansen då ganska stor att hon får långhåriga missemissungar? Eller fungerar det inte så?

Phu... mycket nu... missbäbar kommer snart och fölis i april :bump:

Som redan nämnt blir det långhåriga bebisar. Färger är lite svårare. Är din honkatt brun med svart mönster samt vit? Och är hanen blå (grå) och vit?
 
min hona är brunspräcklig med vitt bröst och fyra vita tassar, en vit lykta med en brun bläs längst nosryggen. Hanen ser nästan exakt lika ut men han är ljusgrå där hon är brunspräcklig...

Hur kan man vara säker på att alla ungarna blir långhåriga? Tex. två långhåriga shäfrar kan ju få korthåriga valpar beroende på hur ex. mormor el farmor ser ut!
Me det fungerar kanske inte riktigt så med kissar?

Tack för era svar iaf, jag hoppas verkligen ni har rätt att dom blir långhåriga, tre små bollar som ska busa omkring här :love:
 
min hona är brunspräcklig med vitt bröst och fyra vita tassar, en vit lykta med en brun bläs längst nosryggen. Hanen ser nästan exakt lika ut men han är ljusgrå där hon är brunspräcklig...

Hur kan man vara säker på att alla ungarna blir långhåriga? Tex. två långhåriga shäfrar kan ju få korthåriga valpar beroende på hur ex. mormor el farmor ser ut!
Me det fungerar kanske inte riktigt så med kissar?

Tack för era svar iaf, jag hoppas verkligen ni har rätt att dom blir långhåriga, tre små bollar som ska busa omkring här :love:
 
min hona är brunspräcklig med vitt bröst och fyra vita tassar, en vit lykta med en brun bläs längst nosryggen. Hanen ser nästan exakt lika ut men han är ljusgrå där hon är brunspräcklig...

Hur kan man vara säker på att alla ungarna blir långhåriga? Tex. två långhåriga shäfrar kan ju få korthåriga valpar beroende på hur ex. mormor el farmor ser ut!
Me det fungerar kanske inte riktigt så med kissar?

Tack för era svar iaf, jag hoppas verkligen ni har rätt att dom blir långhåriga, tre små bollar som ska busa omkring här :love:
 
Därför att korthårsanlaget inte kan ligga dolt utan finns det så syns det. Däremot kan långhårsanlagen ligga dolda i flera generationer, det är därför man ska passa sig för att blanda in långhåriga raser i korthåriga raser.
 
Det går inte att säga vad ungarna blir för färg när man inte vet exakt vad föräldrarna är. Svarta, brunspräckliga och vitfläckiga kan dom bli iaf, alltså svarta, svartvita, brunspräckliga, brunspräcklig och vit. Antagligen kan dom bli grå eller gråspräckliga med eller utan vitt också. Frågan är om hanen är silvergår eller bara grå. Är han silvergrå kan du få alla färger med silver också.
Klart är iaf att det inte blir några skäldpaddsfärgade ungar om inte honan skulle vara sköldpaddsaugoti, vilket hon antagligen inte är.
Att hanen skulle ha skogis i sig har ingen som helst betydelse för nått.
 

Liknande trådar

P
Övr. Katt Hejsan! Runt 1 Juli tog jag hem en liten kissebäbis, (då ca 12 veckor), som säljaren påstod vara Norsk Skogskatt till 50%. (Inte för...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 599
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp