När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

@Islandshästryttare: Om du känner dig bekväm med din chef kan det vara bra att lyfta det med hen också samt även kollegor om du har någon sådan som du har lite närmare kontakt med.

Jag har för mig att du bytt jobb rätt nyligen så jag förstår att det kan kännas knepigt men sagt med mina chefsögon så är det något jag hade velat veta. Ditt privata mående kan ju faktiskt påverka din arbetsmiljö (plus att en normal, vettig chef bryr sig om sina anställda i en sådan här situation).
 
@Islandshästryttare: Om du känner dig bekväm med din chef kan det vara bra att lyfta det med hen också samt även kollegor om du har någon sådan som du har lite närmare kontakt med.

Jag har för mig att du bytt jobb rätt nyligen så jag förstår att det kan kännas knepigt men sagt med mina chefsögon så är det något jag hade velat veta. Ditt privata mående kan ju faktiskt påverka din arbetsmiljö (plus att en normal, vettig chef bryr sig om sina anställda i en sådan här situation).
Jag har en chefsroll på mitt extrajobb. Jag hade väldigt gärna fått chansen att underlätta för en av mina kollegor som mår dåligt, så håller med @athena_arabians om detta!
 
Sovit ett tag druckit lite vatten. Känns inte meningsfullt att äta något just nu.

:heart Ett tips om det är svårt att få i sig fast mat är att bunkra upp med Varma Koppen. Det är bra att få något varmt i sig och det gör att en inte blir för hungrig så en tappar matlusten pga det :)

Edit: Eller sådan där misosoppa i portionspåsar! Den är mer mättande än vanlig buljong och när en känner sig lite piggare är det lätt att ha i färdiga nudlar så det blir lite matigare:

https://www.delitea.se/marukome-misosoppa-med-tofu-153-g
https://www.delitea.se/marukome-instant-miso-wakame-lok-152g
https://www.delitea.se/blue-dragon-misosoppa-5p
https://www.delitea.se/sau-tao-japanska-ramennudlar-540g (en av mina favoriter!)
https://www.delitea.se/sun-shun-fuk-noodle-udon-japanese-style-800g

Flera av de här sakerna finns tex på Willys och Citygross också men jag tänker att det kan vara lättare att beställa hem från Delitea :)
 
Senast ändrad:
Sovit sen 20-tiden igår. Smsat chef och sjukskrivit mig. Funderar på om jag ska äta något men det finns ingen mening med det heller känns det som. Eller som jag ens kan det. Ställt klockan på 9 och se om jag kan äta då. Funderar på psykolog men vet inte om jag orkar prata än.
Försök att dricka lite te eller varm choklad. Om det tar tid i vården att få tid så kolla din försäkring det kan finnas krissamtal där och det går ofta fortare där.

Stor kram på dig.
 
Sovit sen 20-tiden igår. Smsat chef och sjukskrivit mig. Funderar på om jag ska äta något men det finns ingen mening med det heller känns det som. Eller som jag ens kan det. Ställt klockan på 9 och se om jag kan äta då. Funderar på psykolog men vet inte om jag orkar prata än.
Att inte äta får dig garanterat inte att må bättre. Det kan kännas meningslöst att äta, men för din egen skull borde du äta eller dricka något med kalorier i.
 
En kompis kom och lämnade vätskeersättning och näringsdrycker. Får i mig en matsked då och då. Siktar på minst 4 gånger i timmen av varje. Känns omöjligt att tugga något och svälja.

Det är jättebra att du får i dig något :up: Om du inte har gjort det så ta en dusch också. Det varma vattnet är lugnande och hjälper till att lossa på spänningar (vilket jag gissar att du har).

Jag förstår att det är mycket som snurrar runt nu men ta ett steg i taget, att ta tag i allt på en gång fungerar inte nu. Kom ihåg att du är i den akuta fasen av en krisreaktion. Det här läget kommer att gå över :heart
 
Skickar en stor kram ❤️.
Andra har skrivit många bra saker, så jag ska försöka att inte vara tjatig.

Det är ju verkligen bra att du får i dog något överhuvidtaget!
Just nu är det viktgare att du petar i dig något alls än vad det är. Så fortsätt m3d vad du än tror går ned.

Håller även med @athena_arabians att det är bra att försöka släpa sig in i duschen så fort man klarar att ta sig över den tröskeln.

Återigen kram 🤗
 
Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte vill outa den här. Men jag är så ledsen, uppgiven och är rädd för framtiden :cry::cry::cry::cry: När jag förlorar den här personen så har jag ingen . Det involverar den jag älskar mest i livet och jag vet inte hur jag ska orka den dagen jag är ensam här på jorden. Jag har av olika skäl ingen kontakt med min familj det går inte. Jag kommer vara så ensam i livet. . Det är alldeles för tidigt alldeles för tidigt. :cry::cry::cry::cry:
Men kära! Vilken kris. :heart
 
Tack för alla svar jag har inte orkat vara inloggad på några dagar. Har kunnat börja äta lite igen och haft lite telefonsamtal med vänner har varit skönt. Är sjukskriven också och ska få tid hos psykolog.

Tack till alla här som bryr sig genom hjärtan, inlägg och privata meddelanden som jag fått 🙏❤️❤️❤️❤️❤️ Det betyder så mycket mer än ni anar kram till alla ❤️❤️❤️

Det är fortfarande en del tårar gråter men inte konstant längre och jag har orkat duscha och ta mig ut lite men jag blir trött så trött av allting. Fortfarande känns det som livet är en parallell verklighet som pågår utanför min värld.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 655
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 141
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 433
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 374
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp