När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

Åkt ut till min favoritö idag där jag brukar bada på sommaren. Sitter och tittar ut över vattnet. Gråter lite. Får dåligt samvete för att jag orkar åka hit men inte jobba. Men för mig ger det ett lugn i själen att vara vid vatten. Alltid älskat det. Minns olika personer som jag mist genom livet. Är så sorgligt med allt nu och jag är så trött. Men vattnet och vyerna och lugnet här ger mig tröst.
 
Åkt ut till min favoritö idag där jag brukar bada på sommaren. Sitter och tittar ut över vattnet. Gråter lite. Får dåligt samvete för att jag orkar åka hit men inte jobba. Men för mig ger det ett lugn i själen att vara vid vatten. Alltid älskat det. Minns olika personer som jag mist genom livet. Är så sorgligt med allt nu och jag är så trött. Men vattnet och vyerna och lugnet här ger mig tröst.
Du ska inte ha dåligt samvete, du kom till din ö för att du vill må bättre. Ta in allt och var snäll mot dig själv.
 
Åkt ut till min favoritö idag där jag brukar bada på sommaren. Sitter och tittar ut över vattnet. Gråter lite. Får dåligt samvete för att jag orkar åka hit men inte jobba. Men för mig ger det ett lugn i själen att vara vid vatten. Alltid älskat det. Minns olika personer som jag mist genom livet. Är så sorgligt med allt nu och jag är så trött. Men vattnet och vyerna och lugnet här ger mig tröst.
Du ska inte ha dåligt samvete för det. När det är jobbigt åker jag till skogen, det ger mig lugn och ro. Att orka det men inte orka jobba är inte alls samma sak. Jag har åkt till skogen mitt på arbetsdagen när jag fått dåliga besked som kräver sorgebearbetning, mina chefer har inte haft några problem med det. Ta hand om dig och bara du kan avgöra vad som är bäst för dig i denna situationen.
 
Känns lite som att livet flyter omkring utan mål och mening just nu. Försöker läsa lite här för att få något annat att tänka på just nu svarade till och med på ett inlägg men det känns så meningslöst på något sätt. Svårt att förklara.

Äter alldeles för mycket godis men en del vanlig mat med. Fast det egentligen inte känns som att det finns någon större mening med det heller. Godis och onyttigheter har alltid varit ett sätt jag hanterat ångest på tyvärr. Så får jag dåligt samvete över att jag äter för mycket onyttigt just nu för att jag inte mår bra på andra sätt. Allt blir en så ond cirkel. Alltså jag slår på mig själv fast det är det sista jag behöver. Inser att jag kanske bara svamlar här nu och kanske ingen fattar något. Men skönt att bara skriva lite utan att behöva väga varje ord
 
Känns lite som att livet flyter omkring utan mål och mening just nu. Försöker läsa lite här för att få något annat att tänka på just nu svarade till och med på ett inlägg men det känns så meningslöst på något sätt. Svårt att förklara.

Äter alldeles för mycket godis men en del vanlig mat med. Fast det egentligen inte känns som att det finns någon större mening med det heller. Godis och onyttigheter har alltid varit ett sätt jag hanterat ångest på tyvärr. Så får jag dåligt samvete över att jag äter för mycket onyttigt just nu för att jag inte mår bra på andra sätt. Allt blir en så ond cirkel. Alltså jag slår på mig själv fast det är det sista jag behöver. Inser att jag kanske bara svamlar här nu och kanske ingen fattar något. Men skönt att bara skriva lite utan att behöva väga varje ord
Skriv av dig så mycket du vill, det är bara bra att vädra ut.
 
Bukefalos är skönt att skriva av sig på.
Livet är grymt och det känns extra när ens egna liv stannar upp när alla andras fortsätter rulla på.
Skit I vad du äter så länge du äter ❤️
Gör vad du känner för finns inga rätt eller fel.
Buke finns här för dig ❤️
 
Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte vill outa den här. Men jag är så ledsen, uppgiven och är rädd för framtiden :cry::cry::cry::cry: När jag förlorar den här personen så har jag ingen . Det involverar den jag älskar mest i livet och jag vet inte hur jag ska orka den dagen jag är ensam här på jorden. Jag har av olika skäl ingen kontakt med min familj det går inte. Jag kommer vara så ensam i livet. . Det är alldeles för tidigt alldeles för tidigt. :cry::cry::cry:
Är så djävla ledsen idag :cry::cry::cry::cry:

Ha inte dåligt samvete. Varken för att du åker till platser som får dig att må bra när du inte orkar jobba eller vad du stoppar i dig. Ibland behöver kroppen en sockerkick för att orka. Det kommer en tid för den ändringen också men just nu har du annat du behöver fokusera på :heart

Vill skicka en varm kram till dig och samtidigt passa på att säga att jag är ett PM bort om du vill ventilera mer öppet. Jag har en hel del själv i bagaget och dömer aldrig någon för hur de agerar eller mår. Även om det känns svårt att orka ta kontakt med någon att prata med via vården så försök mana dig själv till det. Det är alltid jobbigt att ta steget men verktygen man får med sig är guld.
 
Känns lite som att livet flyter omkring utan mål och mening just nu. Försöker läsa lite här för att få något annat att tänka på just nu svarade till och med på ett inlägg men det känns så meningslöst på något sätt. Svårt att förklara.

Äter alldeles för mycket godis men en del vanlig mat med. Fast det egentligen inte känns som att det finns någon större mening med det heller. Godis och onyttigheter har alltid varit ett sätt jag hanterat ångest på tyvärr. Så får jag dåligt samvete över att jag äter för mycket onyttigt just nu för att jag inte mår bra på andra sätt. Allt blir en så ond cirkel. Alltså jag slår på mig själv fast det är det sista jag behöver. Inser att jag kanske bara svamlar här nu och kanske ingen fattar något. Men skönt att bara skriva lite utan att behöva väga varje ord

Jag förstår dig (har ätstörningar i bagaget) men skulle säga att i det här läget är det viktigaste att du får i dig någonting :heart Ha inte dåligt samvete över att du faktiskt äter något (men ja, jag vet... lättare sagt än gjort).

Har du kunnat ta dig ut något? För mig är det läkande att vara ute i naturen :)
 
Funderar på livet och framtiden. Orkar inte så mycket har tagit mig ut lite iallafall. Men allt känns ganska svart och dystert. Orkar inte bry mig om så mycket att jag äter helt fel. Det var inte så här livet och framtiden skulle bli. Orkar inte bry mig så mycket om omvärlden men känns som att samhället är lika nattsvart som mitt inre just nu med alla skjutningar och sprängningar och ond bråd död i krig och terror överallt i Sverige och i omvärlden
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 659
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 153
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 433
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 385
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp