Bukefalos 28 år!

När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

Funderar på livet och framtiden. Orkar inte så mycket har tagit mig ut lite iallafall. Men allt känns ganska svart och dystert. Orkar inte bry mig om så mycket att jag äter helt fel. Det var inte så här livet och framtiden skulle bli. Orkar inte bry mig så mycket om omvärlden men känns som att samhället är lika nattsvart som mitt inre just nu med alla skjutningar och sprängningar och ond bråd död i krig och terror överallt i Sverige och i omvärlden
Jag hoppas att du tar hand om dig, och är snäll mot dig själv.
Och värden ser inte riktigt ut som den gör i tv och media.
men jag väntar här på dig och hoppas att du snart mår bättre.
 
Funderar på livet och framtiden. Orkar inte så mycket har tagit mig ut lite iallafall. Men allt känns ganska svart och dystert. Orkar inte bry mig om så mycket att jag äter helt fel. Det var inte så här livet och framtiden skulle bli. Orkar inte bry mig så mycket om omvärlden men känns som att samhället är lika nattsvart som mitt inre just nu med alla skjutningar och sprängningar och ond bråd död i krig och terror överallt i Sverige och i omvärlden
Livet och framtiden kan bli bra, även om det inte känns så nu.
Att vänta på en sorg (som jag uppfattat att du gör?) är skitjobbigt. Been there...

Superbra att du tagit dig ut. Mer behöver du inte orka just nu. Prioritera det du måste (betala räkningar, få i dig energi tex) och hoppa över det som kan vänta.
 
En stor kram till dig ❤️
Tyvärr är livet grymt mot en ibland. Då är det helt okej att bara göra minsta möjliga för att ta sig fram. I början minut för minut, sen timme för timme, sen dag för dag.
Hoppas du kan få nån ljusglimt mellan allt mörker. Även om ljusglimtarna ger en dåligt samvete och känns jobbigt att man kan se nån ljusning. Så är det de som gör att man orkar ta sig framåt, lite i taget.
 
Försöker orka att engagera mig lite i något annat väljer ut någon tråd här då och då och skriver något. Blir galen av att inte tänka på något annat ibland än mitt liv. Ska försöka vara med på secret santa också tror det är bra med fokus på något sätt just nu. Även om det är mycket tårar, jag orkar inte alla dagar ur sängen vissa dagar. Ibland orkar jag laga lite mat, ibland orkar jag gå ut och ibland orkar jag ingenting.
 
Försöker orka att engagera mig lite i något annat väljer ut någon tråd här då och då och skriver något. Blir galen av att inte tänka på något annat ibland än mitt liv. Ska försöka vara med på secret santa också tror det är bra med fokus på något sätt just nu. Även om det är mycket tårar, jag orkar inte alla dagar ur sängen vissa dagar. Ibland orkar jag laga lite mat, ibland orkar jag gå ut och ibland orkar jag ingenting.
Om jag kan hjälpa så säg till. ta hand om dig
 
Just nu känns det verkligen som att allt går emot i livet var på gymmet i veckan första gången på evigheter för att försöka må lite bättre och lyckades skada mig :( . Så nu har jag svårt att både gå och stå och fått smärtstillande och varit hos fysioterapeut. Blir så djäkla less på precis allting just nu. :cry::cry::cry: Så mycket hade man för att försöka må bättre.
 
För mig när livet var svart o det inte fanns ngn energi kvar så hittade jag lite hopp i att fundera ut vad det var jag hade, inte vad jag saknade.
O det var stort som smått. Reda prylar till mina egenskaper o allt där emellan.
 
Orkar inte pynta till jul just nu hade så gärna fått upp några ljusstakar men då jag lyckades skaffa mig ett diskbråck på gymmet så har jag för ont för att ens kunna plocka fram dem :cry: Ihop med resten av livet så känns det bara för mycket just nu . Får som en kompis kan komma i veckan och hjälpa mig eventuellt. Jag är rätt less på allt just nu. Försöker vara lite aktiv här någon gång ibland och svara på något inlägg ibland för att ha fokus på något annat och distrahera mig från livet lite.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 718
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 332
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 474
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp