När livet har andra planer för en

Status
Stängd för vidare inlägg.
🌺Nu skriver jag helt öppet om mig även om det är ett starkt ämne. Fast många drabbas eller är, varit anhörig. Men det finns häst i inlägget också 😃Ja nu har jag levt med cancer och dess behandling sedan november, man vänjer sig vid allt, det blir vardag av det här med. 😊Konstigt nog men skönt också. Klar till juni för denna första omgång med skiten, cyto o cyto+strål. återfallsrisken är hög och då kan det dyka upp sen närsom o varsomhelst igen. 😡Men en sjukdom som denna, ställer ju livet på sin spets, speciellt när man inte vet hur länge man får vara cancerfri? It is what it is. Tiden blir ytterst dyrbar. Och jag har varit skjuta upp-expert! (dels pga social fobi) No more! Som fd hästtjej som yngre är det ju självklart äntligen dags och ta upp det intresset igen😃 Efter en paus på hm 17 år? Som jag längtar! Vips är man närmare 40 än 30.🤔 En gång i tiden kunde man en hel del och allt runtomkring ja ni vet. Fullärd blir man aldrig dock. Men ska bli så kul och få djupdyka i allt igen vill ju bara gå bananas o köpa böcker jag inte har råd med😊 Tur det finns bibliotek. Och youtube😊 Och internet. Och Buke 😊 och second hand osv. Minns man var involverad i ungdomsstyrelsen och allt det innebar, otroligt kul tid i mitt liv speciellt att arbeta med barn lite som fritidsledare. Stallmiljön är speciell. Att det hänt mycket inom hästsporten på 17 år till det bättre på många sätt är topp. På alla områden. Är såld på Pat Parelli mfl. Iaf fördelen och bo i huvudstaden är att här finns det ju mycket. Och priser därefter.😩 Men min första plan är att iaf boka in någon lr några uteritter i sommar 😊 Kanske här, kanske där vi har sommarstället där lär det vara billigare. Men får nog börja med något kortare för och vänja kroppen. Dessutom är det mitt bäcken som är drabbat så bäst och mjukstarta både med en kort kort hästuppsutten liten tur och lite hemmagympa. Min lista på allt i livet jag skjutit upp är lång. Ekonomin är noll nu dock. Det försvårar självklart. Men inget att hetsa upp sig över det är inte för evigt. Just nu är jag riskgrupp så isolerad var jag långt innan corona 😊 Till hösten hoppa på plugget igen o läsa klart till undersköterska. Men blir troligen distans? Jobb finns sen👍 Alt plugga o jobba lite timmar någonstans. Ja det är mycket man vill göra, samtidigt vet jag inte ens hur min hälsa kommer vara och ev biverkningar. Allt kan ändras imorgon liksom. Och har sommarstället som också ska tas om hand. Föräldrarna är äldre mäktar inte med. Nä men det där körkortet jag inte tog då när jag hade ekonomin till det. Vaf*n. Ja teorin pluggas hela tiden iaf. 👍 Idag verkar jag ha en bra dag så blir nog fortsätta balkongprojektet🌱🌷 😊 Äntligen vår o värme! 🌸 Livet hörrni, ta vara på det. Och så pussa på din häst från mig 😊🐴😘
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 920
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 042
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vi som letar hus
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp