När ska dom få sova över....

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nutte

Mín dotter är 14 år, hon har en jättegullig pojkvän som är ett år yngre än henne. Dom bor tyvärr väldigt långt ifrån varandra, så det är svårt för dom att få till sina träffar. Nu har hon frågat om han kan få sova över hos oss en helg.....vet inte hur jag ska ställa mig till det. Min första tanke är NEJ, men jag vet inte.......När har era barn fått sova över första gången....har dom delat rum o säng då?
 
Sv: När ska dom få sova över....

Rädsla antar jag.....för att dom ska göra nåt som jag tycker det är för tidigt för......
 
Sv: När ska dom få sova över....

oki, vill ungarna ha sex kommer de att ha det, oavsett omd e får sova över eller inte.

MEN du ska ta ett REJÄLT sex snack med din dotter, prata med pojkvännens föräldrar så att de åxså pratar med sin son.
Nu är ju pojken enbart 13 - vilket kanske är lämpligare än om han varit 15 :-)
Det finns en hel del väldigt bra böcker för både kilal och tjejer nu för tiden, där de tar upp saker som sex.preventivmedel,relationer osv. Köp en så¨n var åt dem ett åar vecor innan. De kommer säkert bli jättegenerade och säga "men MAMMA!" men olästa lär de inte ligga länge*flin*
Låt dem sova i samma rum, men du bäddar olika sängar åt dem, då har de en ursäkt att ligga i sin gena säng om de hellre vill det.
 
Sv: När ska dom få sova över....

Alla är inte mogna vid den åldern rent kroppsligt, även om huvudet vill kanske inte kroppen klarar det och det handlar inte om preventivmedel..
15 års gränsen är inte där för skojs skull utan för att skona barnen.

Kramper i slida uppkommer ofta pga för tidig sexdebut och det kan visa sig långt senare och kvinnan kan vara oförmögen att ha samlag.
Jag har stött på många sådana tjejer i arbetet och de lider verkligen.

/Cetzy
 
Sv: När ska dom få sova över....

escodobe skrev:
oki, vill ungarna ha sex kommer de att ha det, oavsett omd e får sova över eller inte.

MEN du ska ta ett REJÄLT sex snack med din dotter, prata med pojkvännens föräldrar så att de åxså pratar med sin son.
Nu är ju pojken enbart 13 - vilket kanske är lämpligare än om han varit 15 :-)
Det finns en hel del väldigt bra böcker för både kilal och tjejer nu för tiden, där de tar upp saker som sex.preventivmedel,relationer osv. Köp en så¨n var åt dem ett åar vecor innan. De kommer säkert bli jättegenerade och säga "men MAMMA!" men olästa lär de inte ligga länge*flin*
Låt dem sova i samma rum, men du bäddar olika sängar åt dem, då har de en ursäkt att ligga i sin gena säng om de hellre vill det.

Jätte bra förslag det där med egna sängar så de får välja. om de vill sova i samma eller inte.
 
Sv: När ska dom få sova över....

Nuförtiden behöver inte föräldrarna sköta sex undervisningen men ta en diskussion om hur du tänker å vad du känner osv.
Det behöver inte vara så att de planerar att ha sex, de kanske bara vill ligga å kramas å mysa, allt går ju inte ut på sex...
 
Sv: När ska dom få sova över....

Håller helt med. Jag förespråkar ABSOULT inte en förtidig sexdebut av flera skäl, just därför är jag förespråkare av mycket fakta, att man pratar om de med ungdomarna.
Just för att "avdramatisera" det hela, det är därför jag tycker skilda sängar är bra åxså.
att enbart säga "nej du är för ung" "inte i mitt hus" osv kan nog leda till att de försöker "rebella" istället.
 
Sv: När ska dom få sova över....

Så du tycker inte att jag ska låta dom sova över? Jag kan ju prata med min dotter om det där att inte göra det för tidigt, men då bara himlar hon med ögonen.....tycker de e pinsamt att lyssna till.....Jag tror ju inte att hon känner sig mogen för det heller....men rädd att hon ändå ska göra det om han skulle vilja.....
 
Sv: När ska dom få sova över....

Det här är ju ett lite speciellt fall. Eftersom dom inte kan ses så mycket om dom ska pendla över dan för att ses. Då går ju nästan hela dan åt att resa fram och tillbaka. Din dotter och hennes pojkvän vill ju av praktiska själ sova över, just för att slippa åka buss/tåg/flyg mm hela dan.

SEN om de nu är så att dom är nyfikna på vad sex är så går de ju inte att stoppa dom. Eller nja, men isåfall måste man ju har STENKOLL på dom heeela tiden. Det går ju såklart inte heller.

Bädda två sängar i samma rum är en bra ide. En annan ide är att han helt enkelt får sova i nåt annat rum. Just för att du itne ska känna att du uppmuntrar till sexbiten. Då har du iaf gjort allt för att inte uppmuntra det hela.

Att prata om sex är oxå en jättebra ide. Visar man att man menar allvar, och inte vill jävlas. Att detta är en sak ska göras för att det ska få sovas över, kanske hon oxå mognar och inser hur viktigt det är. Men, min första tanke var ju att kan locka till praktisera teorin man precis lärt sig. Svårt..men jag tror på teori delen. Den är alltid bra att kunna. Vare sig hur de blir med den här killen.

så, mitt råd är att du ska låta dom ses. Övernattnigen kan du kontrollera.

Hoppas att det blir bra, och berätta gärna hur det gick! (fast du behöver inte gå in på detaljerna såklart :p )
 
Sv: När ska dom få sova över....

Jag var 14 när jag fick sova över hos min dåvarande pojkvän som var 3,5 år äldre, även det en långdistansare så mina päron hade verkligen noll koll. Vi gjorde inte nånting sexuellt på mååånga nätter, kanske mycket för att vi inte kände behovet att leka rebeller.

Så låt honom sova över. Dels kan du inte hindra dem från något om de nu vill göra det, dels så lär de, som sagt, kanske känna sig mindre rebelliska om de känner att de inte blir hindrade och det är ju så förbaskat mysigt att sova tillsammans!
 
Sv: När ska dom få sova över....

Min tjej hade killkompissar hemma på kvällarna,sov inte över.
har ingen aning om vad dom sysslade med.
Vad jag alltid har gjort är att tala om att det finns skydd.Skrämselproppaganda m.m.Sen kan man ju gå till sig själv visst vad det :d med love. ;)
 
Sv: När ska dom få sova över....

Sova tillsammans behöver inte betyda att de vill ha sex. Jag säger låt dem sova tillsammans, men bädda två så de kan välja. Jag tror att det i en seriös relation är mycket mer intressant att i lugn och ro få mysa och kramas och kunna ta det i sin egen takt. Men ta ett snack med båda om sex och preventivmedel! Men tjata inte - det kan göra att de känner sig stressade "hon tror att vi redan ligger med varann".
 
Sv: När ska dom få sova över....

Det enda min mamma sa till mig om sex var att man kunde få cancer om man hade sex för tidigt. Ej att rekommendera, men jag gjorde det i alla fall inte förrän jag var nästan 18.

Senare har jag förstått att det kanske var kondylom och risken förlivmoderhalscancer hon läst om. Vi har i vart fall inte pratat om detta ämne sedan dess (ca 20 år sedan).
 
Sv: När ska dom få sova över....

Allt som går att göra på natten går även att göra på dagen. Vill de ha sex kommer de att ha det oavsett vad du tycker och oavsett vad du gör för att stoppa det. Kåta tonåringar kan nämligen vara oerhört kreativa.

Det du KAN göra är att ta ett ordentligt snack med din dotter om sex och känslor, se till att hon har tillgång till kondomer och lita på att hon tar ett beslut som är rätt för henne. Regler och förbud kommer däremot bara att leda till uppror.

Din dotter är ett barn men hon är på väg att bli vuxen. Din uppgift är att vägleda henne.

Tycker att idén med separata sängar är bra. :)
 
Sv: När ska dom få sova över....

När min dotter var 14 så fick hennes 3 år äldre pojkvän sova över.
Hon sov över hos honom också. Dom sov i samma säng.

Jag köpte ett paket kondomer och gav till henne.
 
Sv: När ska dom få sova över....

Min kille är 15 och han och jag har sovit tillsammans några ggr. Han får inte ens komma hem till oss, vilket resulterar i att vi är hemma hos honom. Hans pappa är väldigt bra. Sa bara att han finns att prata med om vi skulle få problem. Okej att vi ligger och kramas och så, men vi har inte fått för oss att göra ngt mer ännu på ett tag. Vi pratar om det rätt öppet, men är båda inte redo ännu.
 
Sv: När ska dom få sova över....

fjolltroll skrev:
När min dotter var 14 så fick hennes 3 år äldre pojkvän sova över.
Hon sov över hos honom också. Dom sov i samma säng.

Jag köpte ett paket kondomer och gav till henne.

Samma gjorde min mamma!
Och som redan sagt, vill man ha sex så har man det. Jag sov ihop med min pojkvän (när jag var 14) i flera månader utan att något hände, nästan varje natt.
 
Sv: När ska dom få sova över....

jag säger såhär, vill dom ha sex så har dom det vad du än gör... Ta ett snack med henne men jag tycker inte du behöver prata me killens föräldrar. Jag vet inte hur dom känner men för mig hade de kännts lite påtvingat om man första gången skall sova hoss sin nya pojke o båda föräldrarna har tagit ett sånt snack. Då känns de ju som man skall ha sex första gången man sover över. Jag sov över hoss min pojkvänn ofta i ca 3-4 mån innan vi hade sex.

Att bädda i ett annat rum skulle jag nog inte göra det skulle bara bli jobbigt för dom tror jag, Bädda en extrasäng i hennes rum i stället.

lycka till så får du korsföhöra henne när pojken åkt hem ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 223
Senast: manda
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp