När ska man ge upp? LÅÅÅNGT.

Jag vill bara säga att jag tycker att det är underbart att se hur du har kämpat för din häst! visst får du bakslag hela tiden men se vad långt du kommit om du sätter dig in i hur det var i början.
Så länge han är nöjd med sitt liv så kanske du ska fokusera på att han kanske inte är lämplig som ridhäst? Promenadrid honom bara...

Tack =) :love:

Jo, för mig gör det inget om han blir promenadhäst/skogsmullehäst. MEN, han trivs inte med att t ex bara skritta eller att bara ridas i skritt och trav säg 2 ggr per vecka. Utan hans "lägsta godtagbara" nivå ligger på att kunna få jobba i skritt, trav och galopp 4-5 dagar i veckan. Men når vi bara dit och han håller där så är alla nöjda och glada =)
 
VI MÅSTE GE HÄSTEN OPTIMALA FÖRUTSÄTTNINGAR ATT BÅDE MÅ BRA, BETÉ SIG NATURLIGT (T EX GENOM ATT DEN GÅR I HAGE MED KOMPISAR OCH FÅR ÄTA VID MGA TILLFÄLLEN PER DYGN) OCH SAMTIDIGT RUSTA DEN FÖR ATT KUNNA KLARA DET ONATURLIGA ARBETE I FORM AV RIDNING MM VI KRÄVER AV DEN.

Och slutligen: Det finns INGEN universalmetod som löser alla skade- och sjukdomsproblem varesig på hästar, människor eller andra varelser.

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Hello, hey!

Vart tog alla argsinta naturfanatiker som jag fruktade vägen? Det kan väl inte vara så att ni har insett att inte lösdrift och barfotagång hjälper mot alla världens krämpor, och att jag därför får stå oemotsagt? Jag som just skaffat en skottsäker väst ;) ...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 894
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 884
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp