Bukefalos 28 år!

När vaccineras?

D

DeZemBer

Kattungen är ju vaccinerad hos uppfödaren, när ska den vaccineras igen?
 
Sv: När vaccineras?

Jag vaccinerar mina vart annat år vilket är den nya rekommendationen. Kolla bara att kissen är vaccinerad med levande vaccin vilket är det vanligaste. Är den vaccinerad med avdödat vaccin så ska du göra en omvaccinering efter ett år och sen vart annat år
 
Sv: När vaccineras?

För oss var det så att kissen får första sprutan sedan väntar man 1-2 månader på andra sprutan för att sedan på /runt årsdagen av första sprutan ge en tredje spruta. därefter sker vaccination 1 gång per år enligt det besked jag fått. Detta brukar dessutom vara en rimlig tid för hälsokontroll av katten.

gentleknight
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Har din förening en strategi för antidopingarbetet? Svenska Ridsportförbundet vill uppmana alla ridsportens föreningar att genomföra den...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Jag och min dotter hittade troligen ganska nyfödda kattungar som en vildkatthona låg hos. Honan sprang iväg och hann inte stoppa min...
2
Svar
34
· Visningar
1 803
Senast: Lingon
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
461
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp