Bukefalos 28 år!

Nagellack på badrumsgolv, vad göra?

vego96

Trådstartare
Jag råkade riva ner en flaska nagellack på badrumsgolvet för ett tag sen. Givetvis gick flaskan sönder och skapade en stor, mörkt vinröd fläck. (Synd, det var dessutom ett snyggt nagellack.) Golvet är ett ljusgrått klinkersgolv, och plattorna fick jag rena med hjälp av en massa aceton. Dock är ju fogarna mer porösa, så färgen bet fast ordentligt.

Nu ska jag flytta ut i slutet av maj, men vad ska jag göra åt fläckarna? Försöka få bort dem (hur?), lägga ny fogmassa (bara över fläckarna eller över alla skarvar i hela badrummet?) eller hoppas på att de inte märks vid besiktningen? :angel:

Alla tips mottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Nagellack på badrumsgolv, vad göra?

Jag skulle gå å prata med en färgaffär som har kakel och fogmassa och höra vad de säger.
Jag vet att det finns speciell fogrengöring, vet dock inte om det tar bort nagellack och sedan har jag hört något om fogfärg som man bara lägger uppe på fogen för att få bort fläckar och dylikt men har dock ingen aning om det hjälper så kolla på färgaffärn är mitt tips de brukar veta vad de gör.
 
Sv: Nagellack på badrumsgolv, vad göra?

Jag hade nog försökt hitta en färg att måla över med, det syns nog mindre om den är grå än röd! Annars får du köpa ett nagellack till och måla alla fogarna! :idea:
 
Sv: Nagellack på badrumsgolv, vad göra?

Spånar hejvilt nu:
Kan man inte slipa ner fogarna, där fläcken är, med sandpapper och sen lägga ny fog?
 

Liknande trådar

Hemmet Bor i ett hus från 70-talet. Golvet i kök och stora delar av hall dvs kanske 1/3 av husets golvyta är terracottamelerat klinkersgolv...
Svar
16
· Visningar
14 958
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp