Någon Arbogabo som kan hjälpa mig lite?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 917

Mirre

Trådstartare
Fattar ingenting av kollektivtrafiken i Arboga O_o

Jag ska alltså ta mig från resecentrum ut till Rasta till kl 10.
Men hur? Söker man på resan så får jag fram att jag ska byta till 522, men kollar man tabellen för den så går den inte dit O_o Eller?
Stadsbuss? Måste den förbokas då?

Gaaah blir alldeles snurrig

Sv: Någon Arbogabo som kan hjälpa mig lite?

Aha man fick visst ringa och boka resan.
Men bara från kl 9, tidigare än så och man får åka vanlig taxi.
Yay...blir utfattig av att åka till jobbet

Har inget att bidra med, men läser på mobilen utzoomat och läste vid en första anblick av någon anledning "någon aboriginer?" och bara "...chansen är kanske inte så stor...?". :D

Men alltså what, förboka resa med lokaltrafik?!

Hahahaha :D

Ja visst är det knasigt?
Man kunde inte ringa redan idag och boka heller för i morgon.

Ja, alltså jisses! Jag tycker att jag bor i en håla, men jag har seriöst aldrig hört talas om att behöva boka lokaltrafik, never ever.

Nej blev lite ställd när jag läste det :p

Ja, alltså jisses! Jag tycker att jag bor i en håla, men jag har seriöst aldrig hört talas om att behöva boka lokaltrafik, never ever.

Anropsstyrd kollektivtrafik är något som blir allt vanligare på landsbygden. Speciellt i mindre områden där det kanske inte är lönsamt att ha tät, tidtabellsstyrd trafik. Om du googlar på "Anropsstyrd kollektivtrafik" så får du upp flertalet huvudmän som redan har infört/planerar på att införa det...

Inget jag stöttar efter att ha skumläst om det. Får väl vara nöjd med att det inte står något om dylika planer i min stad.

kan du inte fixa en cykel och lasa fast vid resecentrum da? om det ar en daglig resa dvs, for sa langt ar det inte mellan resecentrum och Rasta.

Jag har funderat på det, problemet är bara att jag inte hittar.
Annars skulle det ju vara rätt skönt och cykla dit.

Nejnej, det är INTE skönt att cykla dit ut! ;)
Uppförsbacke dit (om man inte tar omvägen via POPS och cykelvägen längs skogen) och med min erfarenhet ALLTID motvind. Både dit och hem. Värst när det regnar för man får alltid regnet i ögonen, man ser inget och det blåser iskallt. Nej, jag är inte bitter över att få cykla hem.. :D

Det du pratar om är den sk "tjugokronan" och då kommer det en taxi som kan hämta/lämna folk på vägen - inget att rekomendera när man har en tid att passa. Går inte att garantera att dom hämtar upp dig på bokad tid osv.

Just nu kommer jag inte ihåg vad bussen har för nummer men det går bussar som stannar vid Resmat och fortsätter sedan ut till Saab och industrierna där. Kan kolla upp det!

Min mamma bor i princip mittemot Rasta, närmast lastbilstvätten. :)

Du ska ta linje 2 vilket innebär buss 202 emot Ekbacken (Rastas adress), Kungsörsvägen, Arboga Teknikpark.
Bussen går 8.40 och tar ca 10 min att resa och din hållplats heter Kungsörsvägen. När du hoppar av där kommer du se Rasta och kan omöjligt gå vilse.

På VL's hemsida skriver du enklast in Ekvägen 11F som adress (inte hållplats).

Hehe ok :D

Oh tack för att du kollade upp vilken buss det var :)
Svårt och veta vilket som är rätt när man inte har koll på vägnamn och så :D
Jobbar du därute eller?

men TS kommer ju ha varsta benmusklerna nar efter ett tag ju :D inte att forakta!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 747
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 910
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 858
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka