Någon Frankrikefantast här?

Cambrie

Trådstartare
Bokat en resa till Marseille den 6-10 december. Ska göra ett jobb men sedan tänkte vi hyra bil och se oss runt lite. Tips på var vi ska åka och vad man kan hitta på i december mottages gärna. Vi är intresserade av vin, hästar, fotografering och mycket annat. Har barnen med också. Antingen tänkte vi åka mot monte carlo eller uppåt mot Provence. Tips någon?

Sv: Någon Frankrikefantast här?

Decembervädret kan ju vara lite osäkert. Jag skulle åka inåt landet, om inte väderleksrapporten lovar superfint väder.

Aix-en-Provence, underbar stad tre mil norr om Marseille.
Arles med många romerska lämningar, bl a en teater
Avignon med påvarnas palats. I närheten har du vinbyn Chateauneuf-du-Pape.
Gorges du Verdon, Europas Grand Canyon, om det inte stormar.
Hästar - Camargue alldeles i närheten av Marseille. Ett delta med vita hästar och rosa flamingos!

Hur lång tid har du på dig?;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag... 2
Svar
25
· Visningar
926
Senast: Mia_R
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 668
Senast: sjoberga
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
245
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 789
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka