Någon kunnig inom grafisk design?

Nja, jag tror inte att det funkar. Det vanliga i tryckeriet är att man trycker från en tryckfärdig pdf. Och då behöver färgprofilen ligga i dokumentet. Alternativet är att man istället skickar sitt original till tryckeriet och så gör dem om den till en pdf med rätt färgprofil. Men då tar de betalt för tiden som det tar.

@MissSecretAgent Hör med dem om det måste vara RAL eller om de kan trycka efter en annan färgprofil?

Jag tror att det funkar att göra som @Snubbelfot säger :)
För vissa tryck används RAL eller NCS, och då räcker det i regel att bifoga vilka färgkoder de olika färgerna ska ha utifrån t ex RAL-kartan. Jag gjorde det senast för några veckor sedan, när vi skulle trycka en bardisk på jobbet.

Tryckeriet borde dock kunna skicka sin färgprofil, så att TS kan exportera ut filen med rätt från början.
 
Nja, jag tror inte att det funkar. Det vanliga i tryckeriet är att man trycker från en tryckfärdig pdf. Och då behöver färgprofilen ligga i dokumentet. Alternativet är att man istället skickar sitt original till tryckeriet och så gör dem om den till en pdf med rätt färgprofil. Men då tar de betalt för tiden som det tar.

@MissSecretAgent Hör med dem om det måste vara RAL eller om de kan trycka efter en annan färgprofil?
Jo fast här skulle ju inget tryckas med någon färgprofil, såvitt jag förstod, utan det var en emaljskylt som skulle tillverkas. Rena dekorfärger förmodligen, och rimligen inte så många heller.
 
Jo fast här skulle ju inget tryckas med någon färgprofil, såvitt jag förstod, utan det var en emaljskylt som skulle tillverkas. Rena dekorfärger förmodligen, och rimligen inte så många heller.

Ja, både du och @AraSlei har säkert rätt. Och då är det ju inte så stor konst egentligen. Bara att vektorisera filen och tala om för tryckeriet vilka RAL-koder det handlar om.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 100
Senast: dobbis
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 146
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp