Bukefalos 28 år!

någon med bra tips

mag

Trådstartare
vår katts päls tovar sig så. Vi försöker borsta och kamma så mycket det går, men hon går bara med på det korta stunder. Nu på sommaren är det alldeles hopplöst, hon får stora, stora stora tovor på halsen och sidorna. Finns det inget annat man kan göra än att kamma ???
 
Sv: någon med bra tips

Katten som bor granne med stallet blev rakad....
 
Sv: någon med bra tips

Prova att ge katten ett bad, så du får ur all fett och smuts ur pälsen (bidrar till tovor) sen så har du i balsam i pälsen. Du äan även köpa balsam/tovutredninsspray och ha i pälsen imellan baden, hjälper till att separera hårstrårna! Och så blir pälsen glansig...

Annars är det bara att kamma/borsta på :smirk:
 
Sv: någon med bra tips

vi ska prova att raka ikväll.... men vi får väll klä på oss skinnhandskar och rejäla tröjor :) hon lär ju protestera....
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu tar jag förhoppningsvis ut detta lååångt i förväg men jag funderar lite och blev nyfiken. Jag har en slags hatkärlek till min katts...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 279
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Ingen av mina katter tål att jag ger dem pälsvård. Toni har dock en lätt päls men har fått en tova på bröstet som hon inte tillåter att...
2
Svar
39
· Visningar
3 180
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 990
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 909
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp