Någon mer än jag som HATAR fyrverkerier och effekten det har på våra djur?!

Sv: Någon mer än jag som HATAR fyrverkerier och effekten det har på våra djur?!

Jag får börja med att beklaga vad som hände din systers hund.

Jag har sj en hund på ca 5.5 år. Han är väldigt rädd för allt vad fyrverkerier o smällare heter :( Nu vid nyåret 06/07 så var han lugnare vid smällandet även om vi var ute på de lite lugnare tiderna. Men jag tycker iaf att skjutandet börjar för tidigt o slutar för sent o att de personer som håller på med skjutandet inte visar någon som helst hänsyn. Jag tycker att det borde förbjudas för privatpersoner att inhandla o handha fyrverkerier o smällare i o med att de inte kan handskas med detta farliga sprängmedel. Jag tycker det är bättre att man utser någon i kommunstyrelsen att hantera detta vid 12-slaget vid en utvald plats så slipper skotträdda djur o människor utsättas för detta obehag.

/Helena.
 
Sv: Någon mer än jag som HATAR fyrverkerier och effekten det har på våra djur?!

Någon mer än jag som HATAR fyrverkerier och effekten det har på våra djur?!
Inte jag! Jag gillar fyrverkerier och mina djur älskar det. Dvs hundarna, övriga bryr sig inte, så effekten här är inte negativ.

Det är faktiskt inte fyrverkeriernas fel om dom används på fel sätt. Vore minst lika illa om puckon kastade sten på våra djur eller slog dom i skallen med yxa.
Däremot vill jag ha begränsad och ordnad uppskjutning av fyrverkerier främst av miljöskäl. Smällare däremot ska bort! Dom är förbjudna, men det förbudet verkar inte ha trängt igenom hos somliga. Borde betraktas som ammunition.

LIA
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp