Jag har, en av mina 2 ponnyer hade blivit vanvårdad av sin förra fodervärd,då ägde inte honom.
jag började med fri tillgång på hö,eftersom han var mager.
och avmaskade, såklart honom så fort jag fick hem honom.Verkade och skodde honom. Sen så gav jag honom vitamin och mineral balndning,eftersom han verakde behöva det. Han var långhårig hela vägen tills nu ungefär,för han skulle kunna hålla värmen bättre,hade ju inte underhudsfett.mycket mat och lite lagom motion,första gången jag reed honom,skritta jag ut en runda,han gick knappt fram.och inte heller efter ett tag,varken ute eller på banan i ngn gångart, så jag red ute i typ 2 månader för han skulle tycka det var kul att bli riden,badade med honom som han älskade,galopperade på ett fält mm. sen försökte jag hoppa ett litet kryss efter ett tag,när han hade börjat bli rund och fin och lite muskler här och där började såsmått komma fram.men han tyckte inte det var kul att hoppa,så det sparar jag till en annan gång när han har fått upp förtroendet så det igen.
Nu har han gjort sig välförtjänt av ett långt sommarlov med massor av gräs! och faktiskt har jag märkt att han e en pärla i dressyren,och ska ev gå SM nästa år,fast det är bara mina framtida planer