Sv: Någon saboterar våra ridvägar... *ganska långt*
*kl*
oj, vilken diskussion ni fått igång!

jag förstår landsbygdsbo till viss del, min familj är också skogsägare och även om inte många ryttare finns i närheten så vet jag vilka skador som kan uppstå.
där jag bodde innan skåneflytten hade vi främst grusvägar och en del stigar att rida på, några av de smalare bad markägaren oss att undvika när det var som mjukast/blötast i marken och det respekterade iaf jag såklart, men många av de kringliggande stallens ryttare red där ändå.
dock har jag varit med om en hel del galna metoder också, bl.a. en man hemma i trakten där jag kommer ifrån, som spärrade av sin gårdsplan (med stängslade fält på var sida om grusvägen) med eltråd och taggtråd virat kors och tvärs mellan staketstolparna, så att vi, när vi kom från vårt stall, inte kunde ta oss över gårdsplanen för att komma till skogen i första taget...
"roligt" i sammanhanget var dock att mannen endast arrenderade gården och ägaren var ingen annan än min stallägare som också var med under de flesta av dessa ridturer, så där gick det ju relativt enkelt att få ett slut på det...
Heartstring: som jag redan skrivit så är det alltså kommunen som också
äger marken, och ingen enskild markägare, men jag förstår din poäng