Bukefalos 28 år!

Någon som är bra på Apple

Ajda

Trådstartare
Idag såg jag att jag hade en hel drös med appar på telefonen (iphone 7) som behövde uppdateras. 7 av dessa 26 går inte uppdatera för då begär den lösenordet till apple id't. Och då inte mitt utan min sambos!!! :confused: O hans lösenord fungerar inte (både han och jag har testat). Helkonstigt för han och hans apple id har aldrig haft med den här telefonen att göra. Går jag in på inställning står då mitt apple id och hans finns inte någonstans.

Ja nu blev det lite rörigt. Min fråga är om det är någon high tech bukefalist som kan hjälpa mig genom att ha någon ide hur jag ska få bort hans id så jag kan uppdatera. Såklart är det viktiga appar som bank id och bank appen. :meh:
 
Om jag nu tolkar dig rätt; att hans apple-id kommer upp i appstore och du ser ditt eget när du går in på telefonens inställnings-app.
 
Om jag nu tolkar dig rätt; att hans apple-id kommer upp i appstore och du ser ditt eget när du går in på telefonens inställnings-app.

Ja. Alltså hans apple id är det som dyker upp när vissa appar ska uppdaterad och det begär lösenord.
 
Ja. Alltså hans apple id är det som dyker upp när vissa appar ska uppdaterad och det begär lösenord.
Har du återställt/överfört från en backup där du tidigare haft hans Apple-ID på App Store (och därmed laddat ned apparna via hans konto)?

Kontrollera så att rätt Apple-ID (i detta fall ditt) finns på både Inställningar och på App Store. Radera apparna och ladda ned via ditt Apple-ID igen. Det är inte Caps eller något annat som stör när han skriver in sitt lösenord då?

Annars: Har du angett begränsningar för Konton i inställningar? Min syster fick problem med detta när hon uppdaterade till iOS11 och behövde tillåta ändringar för ”Konton” under Begränsningar för att kunna ladda ned och uppdatera appar. Mycket märkligt :cautious:
 
Han fick ordning på det nu. Tydligen är det ett gammalt Appel ID som hoppat upp på min telefon (hans alltså) och därför kom varken han eller jag ihåg lösenordet. Han raderade apparna och loggade ur sig ( vart vet jag inte för jag kunde inte hitta hans ID någonstans på telefonen, inte på appstore heller) och in med mig igen och laddade ner dem igen. Så nu verkar det fungera.

Tack för ni tog er tid :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp