Någon som ångar sina golv?

Derivata

Trådstartare
Min robotmoppare har valt att lämna in sin avskedsansökan och jag har ledsnat på återupplivningsförsöken. Som småbarnsförälder med ett evigt kladd söker jag nu alternativ till det eviga moppandet och golv som aldrig blir riktigt kladdfria.

Ser nu att det finns ångmaskiner som både sopar och ångar golven i behändig storlek, någon som använder sig av dessa? Är de bra? Fungerar de, blir det rent? Är de lätta att hantera?
 
Tänker du på de modeller som syns på bl a tv-shop? De är inte bra, för veka i skaftet, jättejobbiga att hantera. Själva munstyckena sitter inte fast ordentligt utan lossnar lite när de vill.

Ånga i sig är underbart. Rent och fin, hygienisk och praktiskt. Men det krävs lite dyrare prylar för att jag ska tycka det är optimalt (vi har en större också, den är jättebra)
 
Tänker du på de modeller som syns på bl a tv-shop? De är inte bra, för veka i skaftet, jättejobbiga att hantera. Själva munstyckena sitter inte fast ordentligt utan lossnar lite när de vill.

Ånga i sig är underbart. Rent och fin, hygienisk och praktiskt. Men det krävs lite dyrare prylar för att jag ska tycka det är optimalt (vi har en större också, den är jättebra)
Vad har ni?
 
Tänker du på de modeller som syns på bl a tv-shop? De är inte bra, för veka i skaftet, jättejobbiga att hantera. Själva munstyckena sitter inte fast ordentligt utan lossnar lite när de vill.

Ånga i sig är underbart. Rent och fin, hygienisk och praktiskt. Men det krävs lite dyrare prylar för att jag ska tycka det är optimalt (vi har en större också, den är jättebra)

Nej, ingen tv-shop. Ser att Philips och Kärcher har kommit med ångmoppar i behändig storlek (som sådana där uppladdningsbara dammsugare) så det var ett sådant alternativ jag är intresserad av.
 
Nej, ingen tv-shop. Ser att Philips och Kärcher har kommit med ångmoppar i behändig storlek (som sådana där uppladdningsbara dammsugare) så det var ett sådant alternativ jag är intresserad av.

Då kan jag tipsa om att försäkra dig om att den är stadig och att tillbehören verkligen sitter fast. Det har varit de största irritartionsmomenten för vår mindre (som vi använder utan skaft till mindre grejor, som en handdammsugare ungefär).

Kolla också hur lång sladden är och hur behändigt det är att fylla på vatten.
 
Nu har jag inhandlat och provkört Philips steam plus. Jag är nöjd! Den tar bort intorkade matrester utan gnugg och tar bort "tassavtrycken“ som blir på vårt laminatgolv när vi går omkring barfota. Något som inte min vanliga mikrofibermopp klarat trots evigt gnuggade.

Moppen har en sopfunktion också men den är rätt b, dock var det inget jag förväntade mig något av då jag läst enkel tester innan.

Moppen i sig är lite tung, men lätt att fylla i vatten och blir redo på direkten. Längtar till jag orkar ta tag i situationen i tvättstugan för att sedan köra på klinkern där.
 
Jag också!!!
"Tja, men då kanske man kan lägga nya, även om det kostar en slant?" :grin:
Avd. "Läser fort men fel"...

Förlåt att inte jag heller har något att tillföra i den egentliga frågan - är nöjd om jag lyckas dammsuga någon gång ibland - men jag kände bara ett stort behov av att tala om att jag också hör till felläsarna. Liksom "Hur fel kan det bli, man har väl ändå tänkt igenom lite i förväg om man vill ha parkett eller heltäckningsmatta?" :confused: :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 703
Senast: Mitra
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 924
Senast: Immer
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp